וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונות תחת מתקפה: שיא במספר הכתבים הכלואים ברחבי העולם

הוועד להגנה על עיתונאים מסר כי 262 נכלאו בשל עבודתם בשנה החולפת, ומחציתם מגיעים משלוש מדינות - סין, טורקיה ומצרים. הארגון מתח ביקורת על טראמפ: מחבק את הדיקטטורים במקום ללחוץ עליהם

הפגנה נגד מעצר עיתונאים ביאנגון, מיאנמר, יוני 2017. רויטרס
הפגנה נגד מעצר עיתונאים ביאנגון, מיאנמר/רויטרס

מספר העיתונאים הכלואים ברחבי העולם שבר שיא נוסף בשנה החולפת – כך עלה מדוח חדש שפורסם אתמול (רביעי) על ידי הוועד להגנה על עיתונאים. לפי הארגון, העלייה המדאיגה מסמלת את "הכישלון העגום של הקהילה הבינלאומית בטיפול במשבר הגלובלי שחווה חופש העיתונות".

לפי הארגון, שבסיסו בניו יורק, 262 עיתונאים נמצאים מאחורי הסורגים בשל עבודתם, שלושה יותר מהשיא הקודם שנרשם אשתקד. רובם מואשמים בעבירות טרור מעורפלות, וסיבת מעצרם של 35 מהם לא פורסמה מעולם.

המספרים כוללים רק עיתונאים שמוחזקים על ידי הממשלות נכון ל-1 בדצמבר, ולא את אלו שנעצרו ושוחררו במהלך השנה או את אלו שנעלמו או מוחזקים בידי ארגונים לא-ממשלתיים.

טראמפ וארדואן בפגישתם בבית הלבן היום 16 במאי 2017. רויטרס
הגביר את הדיכוי אחרי ניסיון ההפיכה. ארדואן וטראמפ/רויטרס

הוועד מסר כי בשנה השנייה ברציפות, יותר ממחצית מהעיתונאים הכלואים מגיעים משלוש מדינות – טורקיה, סין ומצרים – שבהן עצורים בסך הכל 134 עיתונאים. הארגון מתח ביקורת על ארצות הברית ועל מדינות מערביות נוספות, על כך שהן נכשלו בהפעלת לחץ על הנהגת שלוש המדינות כדי לשפר את "הסביבה הקודרת" העוטפת את חופש העיתונות.

"לא רק שלא מבודדים את המדינות הללו בשל התנהגותן הדיקטטורית, מתקרבים לרודנים כמו נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא סין שי ג'ינפינג, במיוחד ארצות הברית", מסר הארגון.

טורקיה נותרה במקום הראשון זה השנה השנייה ברציפות, עם 73 עיתונאים מאחורי הסורגים. הרדיפה אחרי התקשורת החריפה לאחר ניסיון ההפיכה הכושל אשתקד.

עוד ברשימה נמצאת אזרבייג'ן, עם עשרה עיתונאים כלואים, ורוסיה ואיראן, עם חמישה בכל אחת מהן. ארבע עיתונאים מוחזקים מאחורי הסורגים באוזבקיסטן, ושניים בקזחסטן ובפקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully