וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: עשרות מתנחלים נכנסים לכפר ומיידים אבנים לעבר פלסטינים

13.12.2017 / 15:18

המתנחלים טענו כי נכנסו לכפר בתגובה להפרות סדר בכביש המוביל ליצהר, אך צה"ל אישר כי גרסת הפלסטינים נכונה וכי המתנחלים הם אלה שהחלו במהומות. כוחות הוציאו את המתנחלים מהכפר. לא היו נפגעים באירוע

צילום: צבי סוכות ו"הקול היהודי", זאכריה סדה, רבנים לזכויות אדם עריכה: שניר דבוש

40 מתנחלים נכנסו היום (רביעי) לכפר בורין הסמוך ליצהר ויידו אבנים לעבר פלסטינים ובתיהם. לטענת המתנחלים, הם עשו זאת בתגובה להפרות סדר של פלסטינים שיידו אבנים והבעירו צמיגים בכביש המוביל להתנחלות, אך מצה"ל נמסר כי הפרות הסדר הפלסטיניות התרחשו מאוחר יותר וכי המתנחלים הם אלה שהחלו במהומות. כוחות צה"ל שהגיעו למקום הוציאו את המתנחלים מהכפר. לא היו נפגעים באירוע. כוחות נמצאים עדיין במקום.

מעמותת "רבנים למען זכויות אדם" נמסר: "אנו קוראים לצה"ל להתחיל סוף סוף להתמודד עם התופעה שבה חיילים מתעלמים מתקיפות אלימות נגד פלסטינים, כפי שתיעדנו היום. מתנחלים אלימים לא יכולים להיות מעל לחוק. פעולתם לא רק שאיננה מוסרית, היא אף תורמת לערעור הביטחון בגזרה וכך מסכנת חיים".

מתנחלים זרקו באבנים לעבר פלסטינים בכפר בורין שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון 13 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
בורין, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
מתנחלים זרקו באבנים לעבר פלסטינים בכפר בורין שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון 13 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מתנחלים זרקו באבנים לעבר פלסטינים בכפר בורין שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון 13 בדצמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

לפני כשבועיים נהרג פלסטיני בן 48 מירי של אזרח ישראלי במהלך עימות עם מתנחלים באזור שכם, סמוך למגדלים ולכפר קוסרה. כוח צה"ל שהגיע למקום העניק טיפול רפואי לפצוע אך נאלץ לקבוע את מותו בהמשך. ההרוג היה חלק מקבוצת פלסטינים שיידתה אבנים לעבר קבוצת נערים בטיול בר מצווה שטיילו במקום. שני מלווים מבוגרים שהיו עם הקבוצה נפצעו ופונו לבית החולים בילינסון.

האירוע התרחש בעת טיול בר מצווה שנערך בסמוך לקוסרה. מתחקור ראשוני של האירוע שבוצע בידי מפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה גלעד עמית, עלה כי כשהקבוצה התקרבה לכפר, הותקפו המטיילים על ידי מיידי אבנים. עקב הקושי לאתר את מיקומם המדויק, הגיע עמית למקום ואבטח את המטיילים עד להגעת כוחות צבא נוספים. לא התקבל אישור מצה"ל לטיול, ובהתאם להערכת המצב בחטיבה, קיום טיולים במקום זה מצריך אבטחה של כוות הביטחון.

גורמי ביטחון אזרחיים ביהודה ושומרון מסרו בתגובה להודעת הצבא כי "מבירור שנעשה מול גורמי צבא הרי שאין כל כלל המחייב את המתיישבים לקבל אישור מהצבא לטייל באזור, אם מדובר בטיול פרטי. מקובל ליידע את הצבא על קיום הטיול, וכך נעשה במקרה זה, למרות שלאב לא הייתה כל חובה לעשות כן".

כוחות צה"ל מחלצים קבוצת מתנחלים שהסתתרו במערה מפלסטינים שיידו לעברם אבנים בסמוך לכפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. TPS, תצפית TPS
זירת התקרית בקוסרה, לפני כשבועיים/תצפית TPS, TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully