וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בברכה לחג חנוכה: "גאה לעמוד לצד העם היהודי"

13.12.2017 / 2:48

נשיא ארה"ב בירך את יהודי העולם באיגרת לרגל החג. "חנוכה הוא זמן שבו מתאחדים כדי לחגוג את הנסים מהעבר וההבטחות של העתיד", כתב. "אנו עומדים גם לצד ישראל, שיש לה היסטוריה מופלאה של התגברות על קשיים נגד כל הסיכויים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירך אמש (שלישי) את יהודי העולם לרגל חג החנוכה. באיגרת שפרסם כתב הנשיא כי "חנוכה הוא זמן שבו משפחות יהודיות ברחבי העולם מתאחדות סביב החנוכיה כדי לחגוג את הנסים שהתרחשו בעבר ואת ההבטחות של העתיד. מלניה ואני מאחלים לכל האחים והאחיות היהודים שלנו שחוגגים את החג המשמעותי הזה שמונה לילות מאושרים ובריאים בחברתם של אלה שהם אוהבים".

טראמפ הוסיף כי "נס החנוכה התרחש לפני יותר מ-2,000 שנה, בתקופה שבה נגזר עונש מוות על קיום מצוות היהדות. חבורה קטנה של פטריוטים יהודים קמה והחזירה את הזהות היהודית שלהם על ידי ניצחון על צבא אדיר". לדבריו, "במרדף שלהם אחר שיקום בית המקדש הקדוש שלהם, מצאו הגיבורים היהודים מספיק שמן כדי להדליק את המנורה במקדש ללילה אחד בלבד. עם זאת, קרה נס ובעזרת חסד האל השמן הספיק לשמונה ימים.

"בחג הזה אנו גאים לעמוד לצד העם היהודי המאיר כאור לכל העמים", כתב הנשיא. "אנחנו עומדים גם לצד ישראל, מדינת היהודים, שיש לה היסטוריה מופלאה של התגברות על קשיים נגד כל הסיכויים. אנו מקווים שלכל אלו שחוגגים את החג כאן, בישראל ובעולם יהיה חג נפלא".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם אשתו מלניה טראמפ בארוחת חנוכה בבית הלבן - 8 בדצמבר 2017. רויטרס, רויטרס
טראמפ ומלניה בחגיגות חנוכה בבית הלבן, בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully