וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ בביקורת על הקבינט: החלטת הלחץ על חמאס לא מיושמת

12.12.2017 / 17:44

בתשובה לעתירת בני משפחתו של הדר גולדין, יצא השופט סולברג נגד אי יישום החלטת הקבינט שנועדה לקדם את השבת האזרחים וגופות החללים המוחזקים ברצועת עזה: "עולה ספק אם המדיניות הנהוגה כעת ממלאת אחר ההחלטה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

(בסרטון: הוריו של הדר גולדין מודיעים על כוונתם לעתור לבג"ץ, בחודש שעבר)

בג"ץ מתח היום (שלישי) ביקורת על הממשלה בגין אי יישום החלטות הקבינט בנוגע להפעלת לחץ על חמאס למען השבת האזרחים וגופות החיילים המוחזקים בעזה. הדברים נאמרו בהחלטת ביניים של השופט נועם סולברג בעתירת בני משפחתו של החלל המוחזק בעזה הדר גולדין, שדרשו להאיץ את יישום ההחלטה.

החלטת הקבינט שהתקבלה בינואר האחרון קבעה תכנית פעולה להפעלת לחצים על חמאס, כדי להשיב את האזרחים אברה מנגיסטו והיאשם א-סייד וגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול. כחלק מתכנית הפעולה נקבע בין היתר שגופות מחבלים ייקברו בישראל ולא יוחזרו לחמאס וכן שקרובי משפחה של חמאס לא יוכלו לקבל טיפולים רפואיים בישראל.

אולם, בעקבות מגבלות משפטיות וכן התנגדות שהביעו בכירים במערכת הביטחון, השרים הסכימו על יישום מדורג ומבוקר של הצעדים נגד אסירי חמאס. סולברג כתב כי "כפי שעולה מתגובת המדינה, נוסח החלטת הקבינט הנוגע לכניסת אנשי חמאס לישראל בעניינים הומניטריים הוא 'לבטל יציאת בני משפחות אנשי חמאס מעזה לטיפולים רפואיים בישראל, אולם עולה ספק אם המדיניות הנהוגה כעת אכן ממלאת אחר החלטה גורפת זו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחות החטופים טוענות שהממשלה נכנעת לטרור. אורון שאול והדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוריו של גולדין, לאה ושמחה גולדין, אמרו בתגובה בשדולה להשבת החיילים בכנסת: "איבדתם את הערך ואיבדתם את הדרך. אנחנו מוותרים על תואר האצולה שהענקתם לנו - פשוט תעשו. אם אתם לא מסוגלים, שימו את המפתחות וצאו לפנסיה".

לטענתם, ממשלת נתניהו "נכנעת כל יום מחדש לטרור": הממשלה משחררת מחבלים, מעבירה גופות של מחבלים לקבורה ומאפשרת למחבלים ומשפחותיהם ליהנות ממערכת הרפואה המתקדמת של מדינת ישראל תוך שהם עוקפים תורים של אזרחי ישראל. את כל המחוות הללו עושה הממשלה ללא שום התניה להשבת הבנים. אנחנו דורשים מראש הממשלה ומשרי הקבינט המדיני-בטחוני להפסיק לשקר ולהתחיל ליישם ולקיים. זו הדרך היחידה לשנות את המשוואה מול חמאס".

בית המשפט העליון, ירושלים. נועם מושקוביץ
"עולה ספק אם המדיניות הנהוגה כעת אכן ממלאת אחר החלטה גורפת זו?. בית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

יו"ר השדולה ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) אמרה בדיון: "אנו חייבים למשפחות שאול וגולדין תשובות בנוגע למה נעשה על מנת להשיב את הבנים הביתה. לאחרונה פורסמו נתונים שמראים כי פחות ממחצית מבני הנוער לא מתגייסים לצה"ל, וברור שהדברים קשורים זה בזה".

יגאל נמימי, דודו של אורון שאול, אמר לסגן שר הביטחון אלי בן דהן, שנכח בדיון: "הפיוס הפנים פלסטיני הוא הזדמנות שאנו חייבים לנצל. 11 מחבלים שוחררו כבר מבתי הסוהר - רק הדר ואורון עדיין שם. איך אתה יכול להסתכל לי בעיניים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully