וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפה בתעמולת דאעש ברשת: המחבל ממנהטן הואשם בעבירות טרור

אקייד אללה, המהגר בן ה-27 מבנגלדש, הואשם בשורת עבירות אחרי פיצוץ המטען בתחנה המרכזית, שבו נפצעו שלושה. הוא מאושפז במצב קשה. בין היתר, הוא הושפע מתקיפות ארה"ב בסוריה ומדברי ההסתה של הארגון הקיצוני

צילום: יוני ריקנר, עריכה: ניב מעוז

המחבל שפוצץ מטען בתחנה המרכזית של מנהטן הואשם היום (שלישי) בעבירות טרור. אקייד אללה, מהגר בן 27 מבנגלדש, נפצע באורח קשה לאחר שהמטען המאולתר שנשא על גופו התפוצץ בעודו צועד במנהרה תת-קרקעית במתחם העמוס. עוד שלושה אנשים נפצעו באורח קל בפיגוע, השני בתוך חודש וחצי באזור ניו יורק.

לפי משטרת ניו יורק, אללה הואשם בעבירות של איום טרור, תמיכה בטרור והחזקת נשק לא-חוקית. לפי דיווחים בארצות הברית, הוא סיפר לחוקרים כי הוא קיבל השראה מפיגועים שאירעו בתקופת חג המולד באירופה ובחר בתחנת "פורט אות'ורטי" אחרי שראה בה כרזות על החג הנוצרי.

לקריאה נוספת בנושא
פיגוע במנהטן: 3 נפצעו מפיצוץ מטען בתחנה המרכזית; המחבל נעצר

הפיצוץ במסוף אוטובוסים במנהטן, ניו יורק 11 בדצמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

בניו יורק טיימס דווח כי הפעילות של ארצות הברית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וארגונים אחרים בסוריה ובאזורים נוספים עודדה אותו לבצע את הפיגוע. דאעש לא קיבל אחריות על הפיגוע, אך ברויטרס דווח כי המחבל צפה בתעמולה של הארגון הקיצוני באינטרנט. ברשת CNN דווח כי הוא עשה זאת גם כנקמה נגד פעילות ישראל ברצועת עזה.

אללה התגורר עם אמו, עם אחותו ועם שני אחיו בברוקלין והחזיק בגרין קארד. הוא היה בעל רישיון נהיגה בלימוזינה. לא היה לו עבר פלילי במולדתו, והוא ביקר בה בפעם האחרונה ב-8 בספטמבר. המשטרה במדינה תחקרה היום את אשתו של המחבל וכמה מקרובי משפחתו בבירה דאקה, אך לא מסרה פרטים נוספים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אנשי היחידה ללוחמה בטרור בשער התחנה המרכזית במנהטן, ניו יורק, אחרי הפיגוע, 12 בדצמבר 2017. רויטרס
אנשי היחידה ללוחמה בטרור בשער שבו אירע הפיגוע, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הפיגוע מוכיח את הצורך ברפורמה במערכת ההגירה. "על ארצות הברית לתקן את המערכת, שמאפשר ליותר מדי אנשים מסוכנים שלא עברו סינון ראוי להיכנס למדינה שלנו", אמר.

טראמפ ביקר גם את תכנית הוויזה שאפשרה לאללה להגר לארצות הברית ב-2011 על בסיס העובדה שחלק מבני משפחתו כבר התגוררה במדינה. לדבריו, הוויזות המשפחתיות "אינן עולות בקנה אחד עם הביטחון הלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully