וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע שנות מאסר בפועל על מצית כנסיית הלחם והדגים בכנרת

12.12.2017 / 16:19

בית המשפט המחוזי בנצרת לא קיבל את בקשת הפרקליטות לגזור תשע שנות מאסר על ינון ראובני, שהצית את אחד האתרים הקדושים לנצרות בישראל לפני כשנתיים וחצי. סנגורו עו"ד בן גביר: "העונש מוגזם, נערער לבית המשפט העליון"

צילום: ערן גילווארג וחדשות עשר, עריכה: יאיר דניאל

ארבע שנות מאסר בפועל נגזרו היום (שלישי) על ינון ראובני, שהצית את כנסיית הלחם והדגים בעין שבע, סמוך לכנרת, לפני כשנתיים וחצי. על ראובני, שהורשע גם בהפרת צו ובהכשלת שוטר, נגזרו גם שנתיים מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקל. הפרקליטות ביקשה לגזור עליו תשע שנות מאסר.

ראובני, בן 20 מאופקים, הורשע ביולי האחרון בבית המשפט המחוזי בנצרת בהצתת אחד האתרים הקדושים לנצרות בתחומי מדינת ישראל, לפני שלוש שנים. יהודה אסרף, בן 19 מאלעד שהואשם בסיוע לראובני, זוכה מהעבירות.

פרקליטו של ראובני, עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: "העונש מוגזם, ערבים שהציתו ישיבה קיבלו שנתיים מאסר וחצי וערבים שהציתו בית כנסת קיבלו שנתיים מאסר. מדובר בעונש לא סביר, במיוחד כשמדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי. נערער לבית המשפט העליון על הכרעת הדין ועל גזר הדין".

הצתה בכנסיית טבחה ליד הכינרת, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
כנסיית הלחם והדגים לאחר ההצתה, יוני 2015/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

על פי כתב האישום, ב-18 ביוני 2015, לקראת השעה 03:30, הוצת מבנה במתחם כנסיית "הלחם והדגים". על הקיר בזירת ההצתה רוססה הכתובת "והאלילים כרות יכרתון" - ציטוט מתפילת "עלינו לשבח", המתייחס לביטול עבודה זרה. כתוצאה מההצתה נפצעו קל משאיפת עשן שניים מעובדי המתחם ונזק כבד נגרם למבנה.

השניים היו פעילי נוער גבעות וחברים בהתארגנות שמונעת מאידיאולוגיה קיצונית. התארגנות זו פועלת מאז 2013 ושואפת לשנות את סדרי המשטר ולקרב את "הגאולה" בכמה שלבים. בין היתר, ההתארגנות הסיתה לפגיעה בנקודות תורפה בישראל.

ח"כ איציק שמולי, העומד בראש השדולה למאבק באירועי תג מחיר, מסר: "מדובר באחד מפשעי השנאה החמורים ביותר שהיו כאן בשנים האחרונות והיה מקום להחמיר עם המפגע אפילו יותר. אסור לגלות סלחנות מול טרור יהודי שמופנה כדי לפגוע בחפים מפשע, היא עוד עלולה לעלות לכולנו ביוקר".

ינון ראובני ויהודה אסרף אלעד, נאשמים בהצתה של כנסיית הלחם והדגים, בימ"ש השלום נצרת, 6 באוגוסט 2015. ערן גילווארג
ראובני עם עו"ד בן גביר/ערן גילווארג
חשד להצתה בצפון הכינרת: דליקה פרצה בכנסיית הלחם והדגים שליד כפר נחום, יוני 2015. כיבוי והצלה מחוז צפון,
הכנסייה לאחר ההצתה ביוני 2015/כיבוי והצלה מחוז צפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully