וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת אלקנה לדרעי וליועמ"ש: מנעו את האיחוד עם יישובים נוספים

12.12.2017 / 15:11

המועצה המקומית ותנועת אומ"ץ דורשים למנוע את הליך האיחוד של היישוב עם יישובים נוספים בשומרון לצורך הקמתה של עיר חדשה. זאת על רקע שורה של טענות הנוגעות לפוליטיזציה של התהליך ואף לשחיתות

זירת פגע וברח באלקנה. שלומי גבאי
תאוחד עם אלקנה? הכניסה ליישוב אורנית/שלומי גבאי

המועצה המקומית אלקנה ותנועת אומ"ץ פנו היום (שלישי) לשר הפנים, אריה דרעי, וליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה למנוע את הליך האיחוד של היישוב עם יישובים נוספים בשומרון לצורך הקמתה של עיר חדשה. זאת על רקע שורה של טענות הנוגעות לפוליטיזציה של התהליך ואף לשחיתות.

במועצה טוענים כי הוועדה הגיאוגרפית ירושלים, יו"ש והשפלה, הפועלת במשרד הפנים, סימנה לעצמה כמטרה את איחוד המועצות: אלקנה, אורנית, שערי תקווה ועץ אפרים, וזאת למרות שמדובר בתכנית משוללת היגיון. בין היתר, במכתב שנשלח לדרעי נכתב כי היישוב שערי תקווה מצוי בחובות עתק וסובל מליקויים תקציביים ואי מנהל תקין, דבר שלא נשקל כראוי על ידי הוועדה. עוד נכתב כי בין אורנית לאלקנה אין רצף טריטוריאלי דבר המעיד על חוסר התוחלת שבתכנית. בוועדה אף טענו כי לוח הזמנים הקצר שבו אושרה התכנית "מעלה חשד כי הוועדה ניסתה לבצע מחטף". נוסף על כך, נטען כי השר דרעי עצמו הוא בעל אינטרס אישי באישור התכנית. באלקנה גם תוקפים את עיתוי מימוש התכנית, לפני הבחירות המוניציפליות שייערכו באוקטובר 2018 - דבר הסותר את פסיקת בית המשפט העליון בנושא.

אריה דרעי ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
טענות לפוליטיזציה. דרעי/ראובן קסטרו

במכתב צויין מקרה שבו הגיעו ראש מטה משרד הפנים ואחיו – פעיל מרכזי בשערי תקווה אל ראש מועצת אלקנה, אסף מינצר, וניסו להפעיל עליו לחץ כדי שיתמוך באיחוד. עוד צוינה דמותו של יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, כמי שתומך באיחוד משיקולים אלקטורליים. זאת, משום שדגן, כך לפי הנטען, מסוכסך עם תושבי עץ אפרים ושערי תקווה, ומעוניין להעבירם לישות המוניציפלית החדשה שתקום אם ימומש האיחוד.

לפניית אלקנה הצטרפה היום גם תנועת אומ"ץ. "הובא לידיעתנו טענות מועצת אלקנה באשר לתהליך המוצע של איחוד רשויות אורנית, שערי תקווה, עץ אפרים ואלקנה", נכתב במכתב ששלח יו"ר הוועדה לתחום השלטון המקומי, ד"ר שמעון זילברשלג לשר הפנים וליועץ המשפטי לממשלה. "לטענת מועצת אלקנה המלווה במסמכים נראה כי האיחוד המוצע נכפה עליה בלוח זמנים קצר במיוחד ומבלי שתישקל ברצינות הראויה התנגדותה לתהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully