וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו מנהיג הזרם החרדי-ליטאי הרב שטיינמן: "איבדתי את אבא שלי"

12.12.2017 / 9:45

הרב, בן 104, אושפז לאחרונה לעתים תכופות בבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק בשל בעיות בריאות. הנשיא ריבלין: "נשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי". ח"כ הרצוג: "אשריו שזכה להעמיד דורות רבים של תלמידי חכמים"

צילום: יותם רונן ו"אנשי הדממה", שלומי גבאי וניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק הלך לעולמו הבוקר (שלישי) מנהיג הזרם החרדי-ליטאי הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, בן 104. בתחילת החודש שעבר אושפז הרב שטיינמן למשך שבוע שבסיומו שוחרר לביתו תחת השגחה של רופאו האישי. הרב שטיינמן נחשב למנהיג הזרם החרדי-ליטאי מאז הלך לעולמו הרב יוסף שלום אלישיב בשנת 2012.

מנהל בית החולים פרופ' מוטי רביד אמר בתום פעולות החייאה ממושכות כי לבו של הרב שטיינמן חזר לפעום, לאחר שעבר לפנות בוקר דום לב. "מבחינה רפואית אין לנו מה לעשות", הוסיף. שעה קלה לאחר מכן נמסרה מבית החולים הודעה על דבר מותו של הרב.

הלווייתו של הרב שטיינמן תיערך בשעה 12:00 בבית העלמין בבני ברק. מסע ההלוויה ייצא מביתו שברחוב חזון איש בעיר והוא ייטמן לצד אשתו תמר. לקראת ההלווייה המשטרה תציב כוחות מתוגברים לאורך כבישים המובילים לבני ברק ותסגור כמה צירי תנועה העוקפים את בני ברק. על פי ההערכות עומסי תנועה בכמה כבישים, בהם: כביש 1, כביש 443, כביש 471, כביש 5 ונתיבי איילון.

מנהיג הזרם הליטאי במגזר החרדי הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן. באדיבות אתר 'בחדרי חרדים', אתר רשמי
הובהל כמה פעמים בשנה החולפת לבית החולים. שטיינמן/אתר רשמי, באדיבות אתר 'בחדרי חרדים'

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לרב שטיינמן ואמר כי הוא היה "מנהיג שנשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי". ריבלין הוסיף כי הרב היה "ענק תורני ומורה דרך שהכווין וניתב את חייהם של אלפים ורבבות" וכי "למרות עמדותיו הנחרצות הוא ידע להעביר את מסריו, בנועם, ברכות ומתוך אהבה גדולה לכל יהודי". לדבריו, "בפגישתי האחרונה איתו זכיתי להתוודע לנצר ייחודי של היהדות הליטאית המפוארת. הרב היה מתמיד עצום, גאון בתורה, טוב עין וטוב לב, עשיר בנסיון חיים ובא בימים. אדם שחכמתו הייתה שנייה רק לענוונותו. הרב שטיינמן התווה דרך לאינספור יהודים והסתלקותו מותירה היום תחושת יתמות עמוקה. יהי זכרו ברוך".

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) ביקש אף הוא להשתתף "בכאבו העצום של ציבור גדול המבכה את לכתו של אחד מגדולי רבני ישראל" וספד לרב שטיינמן. "בעת ביקוריי ושיחותיי איתו בביתו, תמיד נדהמתי מצניעותו המופלגת ומהעצמה הרוחנית יוצאת הדופן בה ניחן, שהשפיעה על כלל הציבור ועל דורות של רבנים, מורי הלכה ותלמידים", אמר. "לימוד התורה והקניית הערכים לדורות הבאים עמדה במרכז תפיסת עולמו של הרב, שהוביל מהפכות רבות בקרב לומדי התורה, ביניהן פעילותו לשילוב חרדים בתעסוקה ובמעגלי החיים ועמדותיו הברורות והבהירות כי חובה לקיים שיח ולנסות להגיע להסכמות בעם. אשריו שזכה להעמיד דורות רבים של תלמידי חכמים. תנחומי הכנים למשפחתו".

שר הביטחון אביגדור ליברמן מסר את תנחומיו. "הרב שטיינמן, מגדולי הרבנים במאה האחרונה, היה יוצא דופן בידענותו, בצניעותו, במתינותו ובחשיבות הרבה שייחס לאחדות בין חלקי העם", מסר. "הרב שטיינמן הטיף במשך שנים רבות לחינוך, לסובלנות ולהקניית ערכים יהודיים לדורות של תלמידים ורבנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מתפללים מחוץ לחדרו של הרב שטיינמן בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק 12.12.17. מעייני הישועה, אתר רשמי
מתפללים מחוץ לחדרו של הרב שטיינמן בבית החולים, הבוקר/אתר רשמי, מעייני הישועה

בתדרוך לעיתונאים אמר נציג בית החולים כי במהלך הטיפול ברב שטיינמן ראה הצוות הרפואי "ניסים גדולים". הוא הוסיף כי "אנחנו מצטערים צער רב על לכתו של האיש הענק הזה". קובי רוזנשטיין, דובר בית הרב, אמר כי מדובר ב"יום מר ונמהר לעם ישראל". הוא הוסיף כי הרב שטיינמן היה "מנהיג הדור שלנו, יהודי שכל חייו נתן לעם ישראל והנהיג אותנו בחינוך המיוחד של עם ישראל. אדם שנשא על גבו את עולם התורה, אהב כל יהודי וקירב כל יהודי". לדבריו, מדובר ב"אבדה גדולה לעם ישראל. ראינו יהודי שבגיל 104 בעשרות השנים האחרונות כיתת את רגליו בכל העולם. זו אבדה גדולה לעם היהודי, לנו ולכולנו. זה יום קשה מאוד".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הוסיף כי הרב שטיינמן היה "אדם שניהל וניווט בפשטות את כל כלל ישראל" וכי מדובר ב"אבדה גדולה לכל עם ישראל". לדבריו, הרב היה "אבא, מנהיג וקברניט. אני לא יודע איך אנחנו, איך הדור הזה ימשיך הלאה". אדם נוסף שהיה במקום סיפר כי הוא חסיד גור וכי הרב שטיינמן סייע לו בעבר לאחר תאונת דרכים שהיה מעורב בה וזעק: "איבדתי את אבא שלי".

איבד את משפחתו במלחמת העולם השנייה ונישא לחסידת גור

הרב שטיינמן, ממנהיגיה של מפלגת יהדות התורה, נולד בשנת1913 בבריסק שעל גבול פולין-ליטא, כיום בלארוס. הוא הפך ל"עילוי" בגיל צעיר, ואיבד את משפחתו במלחמת העולם השנייה, שלאחריה עבר לשוויץ. בגיל 30, אחרי פגישת שידוכין אחת, נישא לתמר קורנפלד, חסידת גור שהייתה מבוגרת ממנו בחמש שנים. אחרי שהתחתן עלה לישראל והחל לעסוק בתפקידים חינוכיים והתמנה לראש ישיבת פונביז' לצעירים וסלל את דרכו להנהגה החרדית. הוא זכה לכינוי "ראש הישיבה", בשל עיסוקו המרכזי בנושאי חינוך.

בשנה האחרונה הובהל הרב שטיינמן לעתים תכופות לבית החולים, בשל בעיות בריאות. בחודש פברואר אושפז הרב שטיינמן, גם אז בבית החולים מעייני הישועה, כשהוא סובל מחום ומזיהום. בדצמבר אשתקד אושפז הרב במחלקה לטיפול נמרץ בעקבות דלקת ריאות שלקה בה ודרדרה את מצבו.

מנהיג הזרם הליטאי במגזר החרדי הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן. באדיבות אתר 'בחדרי חרדים', אתר רשמי
הרב שטיינמן עם כמה מתומכיו/אתר רשמי, באדיבות אתר 'בחדרי חרדים'

בחודש שעבר עם אשפוזו של הרב שטיינמן התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו אל יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) והתעניין בשלומו של הרב שטיינמן. נתניהו אמר כי "עם ישראל כולו מתפלל ומייחל להחלמתו המהירה והשלמה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב בחשבון הטוויטר שלו בחודש שעבר כי הוא "מתפלל לרפואתו של גדול הדור הרב שטיינמן, אל נא רפא נא לו. הרב אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל".

הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, מהמנהיגים הבכירים של הזרם הליטאי, קראו בחודש שעבר לכל מוסדות החינוך החרדיים, בהם כוללים, ישיבות ותלמודי תורה לעצור את הלימודים, לצורך קיום תפילות לרפואתו של הרב. לקריאה הצטרף מנהיגה הרוחני של ש"ס ונשיא מועצת החכמים הרב שלום כהן.

(עדכון ראשון: 7:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully