וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק למניעת הסתננות אושר: מתקן "חולות" ייסגר בתוך 3 חודשים

11.12.2017 / 23:27

ההצעה, שקובעת כי המתקן ייסגר בהתאם לקצב ההתקדמות מול רואנדה כמדינה שלישית שתקלוט אליה מבקשי מקלט, עברה ברוב של 71 ח"כים מול 41 נגד. במחנה הציוני אושר חופש הצבעה חרף עמדתו של גבאי בעד החוק

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: אישור הצעת החוק בממשלה, לפני כחודש)

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק למניעת הסתננות. ההצעה מאריכה את תוקף ההסדרים לטיפול המסתננים בשלוש שנים נוספות, וקובעת כי מתקן השהיה חולות ייסגר תוך שלושה חודשים, בהתאם לקצב ההתקדמות של הסכם הגירוש החדש שהממשלה מקדמת מול רואנדה.

ההצעה עברה ברוב של 71 ח"כים בעד ו-41 נגד, בתמיכת ח"כים מהאופוזיציה, מיש עתיד ומהמחנה הציוני. ואולם, חלק מהח"כים במחנה הציוני הצביעו נגדו לאחר שיו"ר המפלגה אבי גבאי אישר חופש הצבעה. הח"כים שהתנגדו הם יוסי יונה, סתיו שפיר, מיכל בירן, יעל כהן פארן, אייל בן ראובן ואיילת נחמיאס ורבין.

מחוץ למתקן השהייה חולות, יוני 2015. ראובן קסטרו
מתקן חולות/ראובן קסטרו

לפי הצעת ההחלטה, שגובשה על ידי השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר הפנים אריה דרעי בעקבות פסיקת בג"ץ שפסלה את הסדר הגירוש הקודם, בארבעת החודשים הקרובים תיבחן הנחיצות של מתקן חולות, והמסלול העתידי שיעמוד בפני שוהים בלתי חוקיים יהיה בחירה בין יציאה מהארץ או מעצר בכלא רגיל.

סגירת מתקן חולות תיעשה בהליך מדורג, ובכפוף לכך שיתחיל לפעול הסכם הגירוש החדש עם רואנדה. בחודש ספטמבר האחרון, על רקע פסיקת בג"ץ שאסרה על מדיניות הגירוש בכפייה למדינה שלישית, ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבש הסכם חדש עם רואנדה שמאפשר לגרש אליה שוהים בלתי חוקיים גם בניגוד לרצונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully