וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית שנייה ב-3 ימים: חשד להצתה בבית עלמין יהודי במאלמו בשבדיה

לאחר שהמשטרה עצרה שלושה חשודים ביידוי בקבוקי תבערה אל בית כנסת בגטבורג ניסו אלמונים להצית בית תפילה בשטחו של בית קברות במאלמו. הרשויות מייחסות את שתי התקריות למחאה נגד הצהרתו של טראמפ המכירה בירושלים כבירת ישראל

עריכה: שניר דבוש

המשטרה בשבדיה הודיעה הערב (שני) על פתיחת חקירה בחשד להצתה בבית תפילה בשטחו של בית עלמין יהודי בעיר מאלמו שבמערב המדינה. זאת, יומיים לאחר תקרית דומה שבה הושלכו בקבוקי תבערה אל עבר בית כנסת בעיר גטבורג, השנייה בגודלה במדינה. שתי התקריות יוחסו להתקוממות אלימה כחלק ממחאה נגד הצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהכיר במעמדה של ירושלים כבירת ישראל.

דובר משטרת מאלמו לארס פורסטל אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי התקרית נחקרת כ"ניסיון הצתה" וכי המניע טרם התברר. בדיווח בסוכנות הידיעות צוין כי "שני חפצים בוערים" הושלכו אל עבר בית התפילה במקום וכי לא נגרם כל נזק למבנה ולא היו נפגעים. הקהילה היהודית בשבדיה מסרה כי היא רואה את התקרית בחומרה. "אנחנו מדגישים בכל תוקף שלא נוכל לעולם לקבל איומים ומתקפות", נמסר בהודעה מטעם הקהילה.

לאחר השלכת בקבוקי התבערה אל בית הכנסת בגטבורג תגברה המשטרה בשבדיה את האבטחה סביב מוסדות יהודיים במדינה. המשטרה עצרה שלושה חשודים במעורבות במעשה וגם בתקרית זו לא היו נפגעים והמבנה לא עלה באש. ביום שישי מחו כ-200 בני אדם במאלמו, העיר השלישית בגודלה במדינה, נגד הצהרתו של טראמפ וקראו קריאות גנאי נגד יהודים ואף איימו בפעולות אלימות כלפיהם.

רעולי פנים השליכו בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בעיר גטבורג שבשבדיה, דצמבר 2017. צילום מסך מטוויטר, צילום מסך
תקרית שנייה בתוך יומיים. שוטרים בבית הכנסת בגטבורג, שלשום/צילום מסך, צילום מסך מטוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully