וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על השליטה: צה"ל וחמאס מנסים לא לשבור את הכלים ברצועה

9.12.2017 / 12:07

ירי הרקטות לעבר עוטף עזה, בתגובה להכרזה האמריקנית, היה מהלך צפוי. חמאס מעוניין להראות שהוא הריבון ברצועה וכי לא יסכים למהלכים בנושא. עם זאת עליו להגיב באופן שלא יוביל למהלך ישראלי קיצוני. גם בצה"ל הקפידו על תגובה מידתית שלא תבעיר את השטח

צילום: שי מכלוף, יניר יגנה

שיגורי הרקטות מרצועת עזה בתגובה להחלטה האמריקנית בנושא ירושלים היו רק עניין של זמן. מדובר היה בתהליך ברור. הרשות הפלסטינית פרסמה תגובה צפויה ואז החמאס ושאר הפלגים ברצועת עזה הלכו על קו תגובה שמאתגר את כל הצדדים, במטרה להראות לרחוב הפלסטיני מהם הקווים האדומים של הארגון הסוני ששולט בעזה, כמה שהוא הרבה פחות פרגמטי מהרשות הפלסטינית ולא מוכן להכיל שינויים העוסקים בירושלים.

דובר חמאס, עבד אללטיף אלקאנוע, שהשתתף אתמול (שישי) בתהלוכת מחאה בג'בליה בצפון רצועת עזה, קרא כמו שאר בכירי החמאס לאינתיפאדה פלסטינית שלישית: "שוגה באשליות מי שסבור שההכרזה האמריקנית תשנה את המציאות ההיסטורית והמצב הגיאוגרפי של העיר ירושלים. ירושלים היא ערבית-אסלאמית וליבה של פלסטין, ובסיסו של המאבק מול האויב הציוני", אמר. הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לישראל היו המשך ישיר לדבריו ורק בנס לא נפגע איש.

לקריאה נוספת:
דיווחים: שני פעילי חמאס נהרגו בתקיפת צה"ל ברצועת עזה
הקריצה של חמאס: הרקטות מעזה שמחפות על כשלון ההסתה בהר הבית

תקיפת צה"ל בעזה 9 בדצמבר 2017. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה,/רויטרס

חמאס חייב לשלוט בגובה הלהבות ולכן ניתן להניח שהוא קורץ לפלגים לשגר רקטות הוא גם אחראי למידת ההיקף. הוא עדיין חייב לנהל ולשלוט במהלכים כדי לא לשבור את הכלים. להראות תגובה יותר קיצונית מהרשות הפלסטינית ועדיין לא לגרור תגובה צבאית בלתי נסבלת מצד ישראל. למרות החלטת ארה"ב, בחמאס מבינים היטב כי בשלב זה תהליך הפיוס הפלסטיני בתיווך מצרים הוא חבל ההצלה שלהם מהמצוקה הכלכלית ושמירה על המשילות בעזה, ולא היו רוצים לאבד את ההזדמנות הזו. לכן עליו גם לדעת לתמרן מול הרשות שמטלטלת אותו תוך כדי המו"מ על הפיוס.

צה"ל צריך לקרוא את המפה ולתמרן בין כל הלחצים. לבחור תגובה מידתית שתחזק את הקווים האדומים של מדינת ישראל, תרתיע את החמאס ושאר הפלגים מלהמשיך לשגר רקטות במידה והשיח הפנים פלסטיני על החלטת ארה"ב יקצין בכלי התקשורת, ולשמור על יציבות. גם בצה"ל חשבו היטב אילו מטרות לתקוף. ההערכה היא כי לא היה מדובר במטרות שתכליתן לדרדר את המצב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דיווח פלסטיני- צה"ל תקף ברצועת עזה 8 בדצמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
תקיפת עזה ברצועה/מערכת וואלה! NEWS, -
דיווח פלסטיני- צה"ל תקף ברצועת עזה 8 בדצמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, -

הרקטה שנפלה בעיר שדרות למרות מעטפת ההגנה המסיבית על המרחב אשר כוללת סוללות כיפת ברזל משופרות, היא תזכורת לכך שלא מדובר בהגנה הרמטית. גם כשהמערכות דרוכות לכל תרחיש. זו עוד סיבה למדיניות הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט שמנחה להרגיע את הזירות השונות בדרום ובאיו"ש כדי להיות ערוך לכל תרחיש בגבול הצפוני. מדובר בשינויים שחלקם אסטרטגי, ואמורים להשפיע בטווח הזמן המיידי אחרת נקום מחר בבוקר ונראה מוצבים איראנים לא הרחק מגבול רמת הגולן.

לפחות לפי תגובת צה"ל בלילה ותקיפת שני מתקני חמאס נראה שגל ההסלמה מאחורינו. חמאס בחר תגובה שלא תסלים את המצב במיוחד שלא נפגעו אזרחים ישראלים ואילו במערכת הביטחון מעוניינים בשקט. כשהאינטרסים של שני הצדדים זהים בעניין השקט התעשייתי ניתן להעריך כי גל הטרור הזה מאחורינו, שכן גם אם יחול שינוי עדיין יחפשו בחמאס אופציות פעולה שלא יגררו הסלמה עם ישראל.

רקטה נפלה בשדרות, נגרם נזק לרכב 8 בדצמבר 2017. קבוצת שדרות, מערכת וואלה! NEWS
הרקטה שנחתה בשדרות,/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת שדרות
רקטה התפוצצה בשדרות, נזק נגרם לכלי רכב, 8 בדצמבר 2017. שי מכלוף, מערכת וואלה!
סימני פגיעת הרקטה בשדרות,/מערכת וואלה!, שי מכלוף
רקטה התפוצצה בשדרות, נזק נגרם לכלי רכב, 8 בדצמבר 2017. שי מכלוף, מערכת וואלה!
כלי רכב שנפגע מהרקטה ששוגרה לשדרות/מערכת וואלה!, שי מכלוף
פצועים בבית החולים ברצועת עזה, דצמבר 2017. רויטרס
פצועים מתקיפת צה"ל בבית חולים בעזה, אתמול/רויטרס
רקטה שנחתה בשטח פתוח בשדות נגב 9.12. ביטחון שדות נגב, מערכת וואלה! NEWS
מקום נפילת הרקטה בשדות נגב,/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון שדות נגב
עימותים ברצועת עזה בעקבות החלטת טאמפ על הרכזת ירושלים כבירת מדינת ישראל, עזה 8 בדצמבר 2017. רויטרס
עימותים בגבול רצועת עזה, אתמול,/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully