וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוספיט נגד חמאס ופק"ל "עץ חזק": שיטות האימון של המח"ט המהיר בצה"ל

11.12.2017 / 10:08

אל"מ שלומי בינדר צמח בסיירת מטכ"ל והביא עמו שיטות אימון חדשות, המתאימות לזירות הלחימה השונות. בראיון לוואלה! NEWS הסביר מפקד החטיבה החומה, שזכה במקום הראשון באליפות צה"ל, על האימונים שינצחו במלחמה נגד מנהרות חמאס ומעוזי חיזבאללה

משתתפים באליפות הכושר הקרבית של צה"ל, נובמבר 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
אליפות צה"ל בכושר קרבי, שבוע שעבר/דובר צה"ל, דובר צה"ל

חטיבת גולני הוכתרה כאלופת צה"ל בתחרות הכושר הקרבי שכללה ריצות, ניווט, קרב מגע, בוחן פלוגה וירי. מפקדיה הצליחו לגרוף הישגים נוספים, בהם את המקום השני בשתי קטגוריות: בסיסי האימונים החטיבתיים וגדודי הסיור של החטיבות. מפקד חטיבת גולני אלוף-משנה שלומי בינדר זכה בתחום הריצה במקום הראשון מבין כל מפקדי החטיבות, וכך, בהתאמה, גם מפקד בא"ח גולני סגן-אלוף אביחי זפרני ומפקד גדס"ר גולני סגן-אלוף דביר חבר.

אל"מ בינדר החל את שירותו הצבאי כלוחם בסיירת מטכ"ל, פיקד על יחידת אגוז ובמהלך מבצע "צוק איתן" פיקד על סיירת מטכ"ל. על פועלה בתקופה ההיא עוטרה היחידה בצל"ש הרמטכ"ל. בינדר, שמפקד על חטיבת גולני כבר יותר משנה סיפר בריאיון מיוחד לוואלה! NEWS על משמעות הזכייה באליפות בעידן הירידה במוטיבציה לשירות קרבי ועל הקשר לאזורי לחימה רווי מנהרות הגנתיות.

עוד בוואלה! NEWS:
שגרירת ארה"ב באו"ם: סוגיית ירושלים תיקבע רק בהסכם בין הצדדים
בת 17 נהרגה מפגיעת רכבת בעכו, פעוט נדרס למוות בתאונה ליד דימונה
מקרה נוסף של כלבת בצפון: "עולה הסיכון שמישהו יידבק וימות"

גולני במקום הראשון בכושר קרבי. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"הנחנו דגש על ריצות קצרות, ולא מרחקים ארוכים". אלוף-משנה בינדר/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
משתתפים באליפות הכושר הקרבית של צה"ל, נובמבר 2017. דובר צה"ל, דובר צה"ל
אליפות צה"ל בכושר קרבי, שבוע שעבר/דובר צה"ל, דובר צה"ל

"בשיחת הפתיחה אחרי ההכרזה על התחרות הסברתי למה מבחינתי צריך לתת את המקסימום, צריך לעודד באמצעות ההישגים את הנוער להתגייס לקרבי", סיפר אל"מ בינדר. "המטרה שלנו היא להביא את המתאימים ביותר לגולני. בשם ערך המצוינות לעשות את הטוב ביותר בכל מצב ובכל תנאי גם בתחרות. זה מייצר השראה לכלל החטיבה, גם בשם המקצוענות. אני מצפה מהלוחמים לבוא הכי חזקים, הכי אגרסיביים ברמה שצה"ל יודע לייצר. ככה זה יהיה בקרב. אנחנו קוראים לזה 'להתפוצץ חזק על היעד'".

אל"מ בינדר שיבח את קצין אימון הכושר של החטיבה רב-סרן ניר קליין שהחל את דרכו כלוחם ועבר הסבה. "הוא מבצע עבודה משמעותית בכל הפלוגות באמצעות פק"ל 'עץ חזק' של גולני. מדובר בסט תרגילים מותאם לדרישות החטיבה. הצבנו רף יותר גבוה מקורס מכ"ים ומקורס קצינים. אחד הדגשים הם אימוני ה'קרוס פיט'. תרבות שלמה שכוללת מתקנים בכל החטיבה. הנחנו דגש על ריצות קצרות, ספרינטים ולא מרחקים ארוכים", אמר.

טנקי נמר בתרגיל חטיבתי של גולני, פברואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
אימון של חטיבת גולני ברמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

"האויב מגיע מטווחים קרובים - צריך להיות חזק בכל מצב"

המח"ט הסביר בריאיון כי אימון הכושר הקרבי בחטיבה בא לידי ביטוי באתגרים של גולני נגד חמאס ברצועת עזה ובגבול הצפון נגד חיזבאללה. לחימה בשטחים בנויים שכוללים מגדלים ומנהרות הגנתיות שמעבירות מחבלים ממקום למקום. "אופי הלחימה של היום הוא ריצה ממחסה למחסה. כוח מתפרץ שיודע לעלות במדרגות באופן מהיר וחזק. הלוחם צריך לדעת לסחוב משקלים ולא להתעייף למרות המאמץ. היכולת הזו נשענת על פלג גוף עליון ותחתון ורגליים. אנחנו גם מתמקדים בקרב מגע, יש לטכניקה מקום מאוד משמעותי בגולני. כשהאויב יוצא אליך הוא מגיע מטווחים קרובים. לכן אתה צריך להיות חזק מאוד בכל מצב. לא משנה מה מגיע אלייך אתה צריך לדעת להכריע אותו תוך שניות. זה הסיפור של כוח מתפרץ".

גולני במקום הראשון בכושר קרבי. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
אליפות צה"ל בכושר קרבי, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

הביקוש לחטיבת גולני הוא גבוה מאוד ביחס ליחידות אחרות ולמרות זאת מדגיש אל"מ בינדר כי עניין הגיוס חשוב לכלל המפקדים. "מגמת המוטיבציה מוכרת היטב", אמר מח"ט גולני והוסיף, "אנחנו צריכים לעבוד על זה יחד כולנו. אין ספק שגולני מעניקה מיצוי עצמי ברמות הכי גבוהות, לא רק לדבר על שירות קרבי משמעותי לעצמך. גם למ"מ יש אתגר אישי עצום, אבל צריך לדבר גם על תרומה למדינה ולביטחון המדינה. מהם אנחנו צריכים בסוף התהליך להביא את המתאימים ביותר לגולני כדי להשפיע על המערכה הבאה.

"נצא בקרוב לתעסוקה מבצעית ולאחר מכן לאימון הארוך ביותר שקיימה חטיבת גולני זה שנים". האימון הארוך יתמקד בין היתר ביכולות החטיבה הכוללת נגמ"שי "נמר", לוחמה נגד אויב המסתתר במבנים ובמנהרות מהרגע שהגיעו לוחמי צה"ל אל היעדים השונים.

גולני במקום הראשון בכושר קרבי. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
אליפות צה"ל בכושר קרבי, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully