וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליטה הסתיימה: מטוסי ה-F-35 עוברים לפעילות מבצעית

6.12.2017 / 10:54

תשעה מטוסי "אדיר" שהגיעו לישראל בשנה החולפת יחלו בפעילויות מבצעיות בחיל האוויר. "אנחנו הצבא הראשון מחוץ לארה"ב שמפעיל טייסת כזו", אמר מפקד חיל האוויר. במסגרת עסקת הרכש עם ארה"ב, ישראל תקבל 50 מטוסי F-35

צילום: דובר צה"ל

תשעת מטוסי ה-F-35, שמכונים בצה"ל "אדיר", סיימו את תקופת הקליטה והוכשרו לשימוש מבצעי בחיל האוויר. המטוסים הראשונים הגיעו לישראל כבר בדצמבר 2016, אז נפתחה טייסת "נשר הזהב".

"ההכרזה על כשירותה המבצעית של הטייסת מתרחשת בתקופה שבה חיל האוויר פועל מבצעית בהיקף נרחב במספר חזיתות, בתוך מזרח תיכון משתנה ומתעצב", כתב מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, באיגרת לאנשי חיל האוויר. לדבריו, "האתגר המבצעי ההופך מורכב מדי יום - זוכה למענה אווירי איכותי ומקצועי. המבצעיות של האדיר מוסיפה נדבך משמעותי ליכולתו של החיל בעת הנוכחית".

מטוסי ה"אדיר" (F – 35). דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
החל מהיום - בשימוש מבצעי. מטוס ה"אדיר"/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

עוד הוסיף נורקין, כי "חיל האוויר הישראלי הוא הראשון להפעיל את מטוסי ה-F-35 מחוץ לארצות הברית. יכולת זו נבנתה בזכות עבודה קשה ושיתוף פעולה של אנשי שדה ומטה עם גורמי משרד הביטחון, ותוך התבססות על הקשר האסטרטגי המיוחד שיש לנו עם ארצות הברית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מטוסי ה"אדיר" (F – 35). דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
חיל האוויר הראשון להפעיל את המטוס מחוץ לארה"ב. ה-F-35/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

בספטמבר נחתו בבסיס נבטים שני מטוסי F-35, במסגרת עסקת הרכש שתספק 50 מטוסים לחיל האוויר, לאחר שבאוגוסט חתמה ישראל על עסקה לרכישות 17 מטוסים נוספים. כשבוע לאחר מכן נחתו בישראל שני מטוסים נוספים, השמיני והתשיעי במספר. כעת המטוס הוכרז כמטוס מבצעי שמסוגל לקחת חלק בפעילות המיוחדת של החיל, הרחק מגבולות המדינה.

מטוסי ה"אדיר" (F – 35). דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
שלושה בשמיים. מטוסי ה-F-35/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully