וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: אחרי פסיקת העליון - נישואים חד-מיניים יהיו חוקיים

6.12.2017 / 12:14

בית המשפט קבע כי חוק שעבר בפרלמנט לפני כעשור מפלה וסלל את הדרך לשוויון בנושא החל מ-2019, אחרי שקיבל את עתירתן של זוג נשים. המפלגה השמרנית של הקנצלר המיועד אמרה כי תכבד את הפסיקה, אך שותפתה מהימין הקיצוני ביקרה זאת

רמזור עם מחווה לזוגות חד-מיניים בווינה, אוסטריה, דצמבר 2017. רויטרס
רמזור עם מחווה לזוגות חד-מיניים בווינה/רויטרס

זוגות חד-מיניים יוכלו להתחתן באוסטריה החל מ-2019 - כך קבע אתמול (שלישי) בית המשפט העליון וקבע כי חוק האוסר זאת מפר את עקרון אי-האפליה. בכך תצטרף אוסטריה למדינות אירופיות רבות, בהן גרמניה, צרפת, בריטניה וספרד.

הפסיקה מגיעה במקביל להתרחשות קמפיין ה"#מיטו", שבו נחשפו סיפורים רבים על הטרות וניצול מיני מצד דמויות מוכרות ומה שגרם למחשבה מחודשת סביב אפליה מינית. "היום זהו יום היסטורי לחלוטין", אמר עורך דינן של שתי נשים שהגישו את העתירה.

"אוסטריה היא המדינה האירופית הראשונה שמכירה בשוויון בנישואים כזכות אדם בסיסית. כל המדינות האחרות העבירו זאת בדרך הפוליטית", כתב בפוסט בפייסבוק.

לקריאה נוספת בנושא
אוסטרליה: מחוקק הציע לבן זוגו נישואים - בזמן דיון על שוויון בנישואים

הקנצלר המיועד של אוסטריה קורץ, 24 באוקטובר 2017. רויטרס
מפלגתו הצביעה נגד, אך תכבד את הפסיקה. קורץ/רויטרס

בית המשפט בחן חוק שהתקבל ב-2000, שאפשר נישואים אזרחיים בין בני זוג מאותו המין, אך מנע מהם להתחתן. הוא פסק בעקבות עתירה של שתי הנשים, שנדחו בשתי ערכאות נמוכות יותר, ונימק את החלטתו בכך שלא ניתן להותיר את החוק על כנו מבלי להפלות בין הזוגות. "זוגות חד-מיניים נאלצים לחשוף את נטייתם המינית, גם במקרים שבהם זה לא רלוונטי", קבע בית המשפט.

המפלגה השמרנית, שמנהיגה סבסטיאן קורץ צפוי להיות מושבע לקנצלר בחודש הבא, מסרה כי היא מכבדת את הפסיקה. עם זאת, מפלגת החירות מהימין הקיצוני, שצפויה להיות חלק מהממשלה הבאה, ביקרה את הפסיקה. שתי המפלגות הצביעו נגד אישור נישואים חד-מיניים לפני כמה חודשים.

נישואים חד-מיניים חוקיים עתה ב-25 מדינות. אוסטרליה צפויה להעביר בקרוב חוק בנושא, אחרי ש-62% הצביעו במשאל עם בעד המהלך. המדינה הראשונה בעולם שאישרה נישואים חד-מיניים הייתה הולנד, ב-2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully