וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך האחרון של רומניה, מיכאי הראשון, הלך לעולמו בגיל 96

5.12.2017 / 14:08

מיכאי, ששלט במדינה בזמן מלחמת העולם השנייה והודח עם עליית הקומוניסטים, מת בשוויץ אחרי שחלה בסרטן. הוא היה בן דודה של אליזבת מלכת בריטניה וחתם על חוקים שפגעו בזכויותיהם של יהודים

מיכאי הראשון מלך רומניה בטקס בבוקרשט, 2012. רויטרס
המלך מיכאי בטקס בבוקרשט ב-2012/רויטרס

מיכאי הראשון, מלך רומניה לשעבר, מת היום (שלישי) בגיל 96 בשוויץ - כך צוטט בית המלוכה על ידי רשת הטלוויזיה "דיגי 24". מיכאי, בן דודה של אליזבת מלכת בריטניה, פרש מהחיים הציבוריים ב-2016 אחרי שאובחן כחולה סרטן.

הוא עזב את כס המלוכה ב-1947 עם השתלטות הקומוניסטים על רומניה וחי בגלות במערב במשך עשורים. הוא שלט פעמיים במדינה - בשנות ה-20, הוא הומלך כבר בגיל חמש. הוא לשלטון בשנות ה-40, והיה ראש המדינה גם בתקופת מלחמת העולם השנייה, על אף שהשליט בפועל היה המרשל יון אנטונסקו, ששיתף פעולה עם הנאצים.

לקריאה נוספת בנושא
רומניה מגייסת את ישראל למאבק במלך לשעבר

מיכאי הראשון מלך רומניה מול עשרות אלפי מתומכיו עם שובו למדינה מהגלות, 1997. רויטרס
חלקים באוכלוסייה עדיין מוקירים אותו. מיכאי עם שובו לרומניה ב-1997/רויטרס

בחודשים הראשונים למלכותו חתם מיכאי על חוקים המונעים מהיהודים את רכושם ואת זכויותיהם האזרחיות, ולא מנע פוגרומים ביהודים. לפי מוזיאון יד ושם, נספו בשנות שלטונו של אנטונסקו כ-420 אלף מיהודי רומניה.

הוא שב מהגלות ב-1997, אחרי נפילת שלטונו של הרודן ניקולאי צ'אושסקו. בריאיון ל-BBC ב-2011 אמר השליט לשעבר כי הרשויות הקומוניסטיות סחטו אותו. "אם אתה לא חותם על זה עכשיו, אנחנו הולכים לירות או להרוג אלף איש שכבר נמצאים בכלא", סיפר.

הוא היה אחד מראשי המדינה האחרונים שכיהנו בתקופת מלחמת העולם השנייה ושרדו עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully