וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בוועדת הרווחה: נציגי הנכים התפרעו והדיון התפזר

5.12.2017 / 12:22

הדיון בחוק העלאת קצבאות הנכות התפוצץ עוד לפני שהחל, לאחר שאחד מנציגי הנכים קרא לעבר ח"כ מאיר כהן: "תסתום את הפה". הדיון התחדש לאחר 20 דקות, אך התפזר שוב כשאחד הנכים ניסה לדקור את חברו בעט. יו"ר הוועדה: "לא נקיים יותר דיונים עם הנכים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

סערה התחוללה היום (שלישי) בוועדת הרווחה כשדיון בחוק העלאת קצבאות הנכות התפוצץ עוד לפני שהחל. זאת לאחר שנציגי הנכים שהגיעו לדיון קראו לעבר ח"כ מאיר כהן (יש עתיד): "תסתום את הפה". שר העבודה והרווחה חיים כץ (הליכוד), יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) יצאו במחאה מהחדר. הדיון התחדש לאחר כ-20 דקות, אך התפזר פעם נוספת כשאחד מנציגי הנכים ניסה לתקוף את חברו.

הוועדה התכנסה לדון בחקיקת החוק שיזם השר כץ יחד עם הביטוח הלאומי, שמתבסס על ההסכמות שאליו הגיעו נציגי הנכים וההסתדרות עם נציגי הממשלה. לדיון הגיע גם יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שאמר בתום הדיון כי החוק של כץ לא יקודם. "את הצעת החוק של כץ נשים בצד כי יש לה חריגה תקציבית שהאוצר לא יסכים לממן. לכן נעביר בכנסת תוך שבועיים את המתווה של ח"כ אילן גילאון יחד עם ההסתדרות ונציגי הממשלה שהוצע לפני יום הכיפורים".

בפתח הדיון הודה אלאלוף לניסנקורן, לכץ, לגילאון (מרצ) ולח"כים נוספים שהגישו הצעות חוק בנושא. אלא שכשהוא התחיל לדבר החלו חלק מהנכים בחדר להתפרע. ח"כ כהן קרא להם לכבד את המקום, ובתגובה צעק לעברו אחד הנכים: "תסתום את הפה".

השר כץ, ניסנקורן אילן גילאון ואלי אלאלוף בלשכה של אלאלוף  לא מוכנים לחזור לדיון ועדת העבודה והרווחה, כנסת, ירושלים, 5 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"בדיונים הבאים יהיו רק ח"כים". כץ, ניסנקורן, גילאון ואלאלוף בלשכתו של אלאלוף/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

השר כץ ביקש מיו"ר הוועדה להוציא את הנכה החוצה והמאבטחים ניסו להוציא אותו ללא הצלחה. בתגובה החליטו הבכירים לצאת מהאולם, והם הסתגרו בלשכתו של אלאלוף וסירבו לשוב ולחדש את הדיון. המאבטחים המשיכו בניסיונות להוציא אותו מאולם הדיונים, אך הנכה נפל מתחת לשולחן וסירב שירימו אותו. אחרי 20 דקות החליטו הבכירים לחזור ולחדש את הדיון. ח"כ אלאלוף אמר לאחר שחזר לאולם הדיונים כי "מי שיתפרע וישתמש בלשון לא נקייה יצא היום ללא סבלנות. הכנסת זה המקום האחרון שלנו שבו יש קדושה, לציבור ולדמוקרטיה, אם לא תדעו לשמור על זה, לא תישאר לנו גם מדינה".

כחצי שעה אחרי שהתחדש הדיון, הוא נעצר פעם נוספת כשאחד מנציגי הנכים ניסה לדקור עם עט פעיל אחר. ח"כ גילאון קרא לעבר נציגי הנכים: "אתם חבורה של אנשים אגואיסטים שמחפשים פרסום". בתגובה השיב לו אחד מהם: "אתה נכה אתה, אין לך לב לנכים, יא כלב". יו"ר הוועדה פיזר את הדיון והודיע כי "לא נקיים יותר דיונים עם הנכים, בפעמים הבאות יהיו רק ח"כים".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין גינה את האירועים האלימים בדיון. "אני מזועזע מן האירוע החמור שאירע עתה בוועדת העבודה והרווחה בכנסת. הכנסת זה מקום לדיון וויכוח, אבל אף פעם לא מקום לאלימות", אמר אדלשטיין. "עם כל ההבנה לחשיבות המאבק של הנכים, שהוא מאוד אמוציונלי, כמו גם למאבקים אחרים - לאף אחד אסור להשתמש באלימות, ואני קורא גם לכל מנהיגי המאבק להוקיע מתוכם את אלה שנוהגים כך".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דיון וועדת העבודה והרווחה, כנסת, ירושלים, 5 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המאבטחים ניסו להוציא אותו ללא הצלחה. נציג הנכים שצעק/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

לפני שהתפזר הדיון, התייחס השר כץ להצהרות בכירי משרד האוצר כי לא יאשרו תוספת של 600 מיליון שקלים לתזכיר החוק שלו, ואמר כי בכוונתו להעביר את החוק גם ללא התוספת. "קיבלתי את המתווה ואמרתי שאני רוצה לראות מה אפשר לעשות כדי שהנכים יקבלו משהו בינואר. גם אם מגיע לנכים שכר מינימום, אנחנו צריכים לעשות צדק", אמר כץ.

לדיון הגיע גם ביטן, החשוד בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, שניסה לשדר עסקים כרגיל. "למרות שראש הממשלה הודיע כי הוא תומך במתווה של הח"כים ושל יו"ר ההסתדרות במסגרת הסכם עם נציגי הנכים, עברו שלושה חודשים ולצערי הצעת החוק שהייתה צריכה להיות הצעת חוק ממשלתית לא הגיעה. אנחנו צריכים לעמוד הבטחות שנתנו", אמר ביטן. "ביקשת מראש הוועדה ומגילאון שידונו בהצעת החוק, נעשה תיקונם בהתאם למבנה".

ביטן הוסיף כי "עד השבוע השלישי של דצמבר החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית כדי שבינואר יקבלו את הפעימה הראשונה. אני לא יכול להמתין לממשלה בעניין הזה, הבטחות צריכים לקיים". לדבריו, "ברור שכסף לא יכול לפתור את בעיית הנכים, בעיית הנכים היא אמיתית ונובעת מהנכות שלהם ומהצרכים הרפואיים שלהם, אנחנו יכולים להתקדם מבחינה חברתית כמה שיותר למעלה".

דוד ביטן דיון וועדת הרווחה והעבודה, כנסת, ירושלים, 5 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"לא יכול להמתין לממשלה בעניין הזה". ביטן בדיון, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

ח"כ גילאון אמר במהלך הדיון כי "אני לא יכול לוותר על הצעת חוק של 4.2 מיליארד שקל, למרות שהצעת החוק שלי יותר טובה, לכן אני מוכן להגיע לפשרה. אני רוצה להתחיל לראות בינואר כסף זורם בתוך הבנק שעיקרון ההצמדה יתקבל. אני מבין שתוספת של 1,800 שקל זה הבדל בין עבדות לחירות. אין מציאות פוליטית אחרת שאפשר לעשות את זה, אני מרכין ראש וקורא את המציאות ורוצה שהכסף יתחיל לזרום. לא אשקוט יום אחד עד שהכסף יזרום".

ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר: "אם נמשיך לנהל דיונים כמו שהמשכנו הבוקר לא יהיה חוק, לכן אני מבקש, הדעה שלכם תאמר, אבל בדרך ארץ. הממשלה הזאת לא תחזיק מעמד אם ב-1 בינואר הקצבאות לא יעברו". קיש הודה לביטן על הודעתו שלא ימתין להצעת חוק ממשלתית. "אין לנו זמן. לא נחכה להצעה ממשלתית כמו שאמר דוד, זה צריך לעבור, ננהל דיון מסודר, נקפיד על הדברים שסוכמו", אמר. "אנחנו בדבר הזה מטפלים משמעותית באוכלוסיות שנמצאות מתחת לקו העוני, נקודה. ולכן אי אפשר להזניח את זה".

יקי אדמקר השתתף בהכנת הכתבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully