וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת רצח העיתונאית במלטה: עשרה חשודים נעצרו

5.12.2017 / 4:50

ראש הממשלה ג'וזף מוסקט אמר במסיבת עיתונאים כי קיים "חשד סביר" הקושר את החשודים להטמנת הפצצה ברכבה של דפני קרואנה גליציה באוקטובר אך לא מסר מידע נוסף. בעבר האשימה העיתונאית את מוסקט עצמו בשחיתות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המשטרה במלטה עצרה עשרה חשודים במעורבות ברצח העיתונאית דפני קרואנה גליציה, בחודש אוקטובר - כך נמסר הלילה (שלישי) מהרשויות במדינה. במסיבת עיתונאים שערך ראש הממשלה ג'וזף מוסקט הוא אישר כי העצורים הם כולם אזרחי המדינה וכי קיים "חשד סביר" הקושר אותם להטמנת הפצצה ברכבה של העיתונאית לפני כחודשיים – שהביאה למותה. מדובר בהתפתחות המשמעותית הראשונה בחקירת הרצח. קרואנה גליציה, בת 53 במותה, ניהלה בלוג פופולרי, שבו כתבה על פרשות שחיתות שבהן היו מעורבים פוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית. בין היתר כתבה גם על מוסקט עצמו והאשימה אותו בשחיתות.

ראש הממשלה סירב לפרט על מעצר החשודים בנימוק שהדבר עלול לפגע בהליך העמדתם לדין. שר הפנים במדינה מייקל פרוג'יה סירב גם הוא להתייחס לפרטי החקירה ואמר כי משפחתה של קרואנה גליציה איימה לתבוע אותו בחודש שעבר בשל חשיפת מידע שעלול היה לפגוע בחקירת הרצח. פרוג'יה הכחיש את הטענה אך בני המשפחה הודיעו כי הם ערוכים לפעול במישור המשפטי נגד הממשלה, כדי למנוע ממנה לחבל בחקירה.

מוסקט הוסיף כי לאחר שפרטי החקירה יושלמו וייפתח משפטם של החשודים "כל המידע הרלוונטי ייחשף בפומבי". בחקירת הרצח משתתפים גם צוותי חקירה של סוכנות אירופול של האיחוד האירופי, ה-FBI האמריקני וכן לשכת החקירות של פינלנד. בהמשך היום יובאו החשודים בפני שופט על מנת לבחון את ההאשמות נגדם ולהאריך את מעצרם במידת הצורך.

דפני קרואנה גליציה, עיתונאית ממלטה, שחוסלה בפיצוץ מכונית תופת, אפריל 2011. רויטרס
האשימה את ראש הממשלה עצמו בשחיתות. קרואנה גליציה/רויטרס
ראש ממשלת מלטה ג'וזף מוסקט במסיבת עיתונאים בעקבות מעצר חשודים ברצח העיתונאית דפני קרואנה גליציה, 5 דצמבר 2017. AP
נמנע מלפרט על המעצרים. מוסקט במסיבת העיתונאים, הלילה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully