וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו וחתנו של טראמפ: "הנשיא עדיין בוחן את העברת השגרירות"

3.12.2017 / 19:09

הופעתו של ג'ארד קושנר בפורום סבן נחשבת לנדירה יחסית, הן משום שאינו מרבה להתראיין והן בשל העיתוי. הריאיון עם קושנר התקיים ברקע הגשת כתב האישום נגד יועצו של טראמפ מייקל פלין, וכן ברקע ההבטחה להכיר בירושלים כבירת ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

יועצו הקרוב וחתנו של נשיא ארה"ב, ג'ארד קושנר, ערך הערב (ראשון) הופעה פומבית נדירה ב"פורום סבן" המתקיים בוושינגטון. קושנר משוחח על הבמה עם מייסד הפורום, חיים סבן. "הרבה כתבים אומרים שהם יודעים מה הנשיא החליט. אני אגיד לך מה שאני אומר לכולם, הנשיא עדיין בוחן דברים שונים, וכשהוא יחליט הוא יהיה זה שיודיע לכם", אמר קושנר בהתייחס להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

מדובר באירוע יוצא דופן הן משום שקושנר ממעט לדבר באירועים פומביים, והן בשל העיתוי: יומיים אחרי הגשת כתב האישום נגד מייקל פלין ויום לפני הדד ליין של הנשיא טראמפ בנוגע להעברת השגרירות.

לקריאה נוספת:
טראמפ על ההסדר של פלין: "לא הייתה קנוניה עם רוסיה"
הודאת היועץ בעדות שקר היא מפלה לטראמפ - אך גם הוכחה לכישלון נתניהו
חקירת המעורבות הרוסית: היועץ לשעבר של טראמפ הודה ששיקר ל-FBI

פורום סבן: ג'ראד קושנר על העברת שגרירות ארה"ב לירושלים. צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז, מערכת וואלה! NEWS
העברת השגרירות עדיין נבחנת. ג'ארד קושנר/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

"כדי להשיג יציבות באזור, חייבים לפתור את הסוגייה הישראלית פלסטינית", אמר קושנר. "הנשיא רואה בזה משהו שצריך לפתור, וזה משהו שהוא משקיע בו הרבה מאמצים". על הדיאלוג בין הישראלים והפלסטינים אמר כי "הרבה פעמים הופתעתי לראות ישראלים ופלסטינים עובדים יחד, ויש להם קשר נהדר. שני הצדדים סומכים על הנשיא, וזה מאוד חושבים. הם יודעים שיש לו את הכוונות והנכונות".

"אמון זה משהו שצריך להרוויח. נצטרך להקשיב לצדדים, להבין מה הקווים האדומים, ולראות איך אפשר להגיע להסכמה", הוסיף קושנר. "צריך לפתור את הסוגייה הגדולה. כל השאר ייפתרו בבוא הזמן. אנחנו מנסים לשמור על כולם ממוקדים בתמונה הגדולה. הדינמיקה האזורית משחקת תפקיד משמעותי. הרבה מן המדינות האלה מבינות שהן רוצות אותו דבר: ישראל, שהיתה באופן מסורתי יריבה, היא בהרבה דברים יכולה להיות בת ברית בגלל איראן, בגלל הקיצוניות באזור, ובגלל הכלכלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דונלד טראמפ וג'ארד קושנר במהלך פגישה עם מנהיגי מדינות המפרץ הפרסי, ריאד, 21 במאי 2017. AP
יתייחס לחקירות? טראמפ לצד היועץ קושנר/AP

קושנר ציין כי הנשיא טראמפ מחויב ביותר לנושא הסכסוך במזרח התיכון. "הוא רוצה שנסיים כמה שיותר סכסוכים ונשיג כמה שיותר הסכמי שלום", אמר. "הוא רוצה לראות שלום שבו יש צמיחה כלכלית והזדמנויות. הוא רוצה להיאבק כדי להשיג גם שגשוג כלכלי באמריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully