וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 63% מהאמריקנים מתנגדים להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים

1.12.2017 / 13:10

הסקר, שנערך באוניברסיטת מרילנד ותוצאותיו יוצגו בפורום סבן בוושינגטון, מציג מגמת קיטוב בין הדמוקרטים לרפובליקנים, כשהאחרונים נוטים לעמדה הפרו-ישראלית. 81% מהדמוקרטים מתנגדים להעברת השגרירות, לעומת רק 44% רפובליקנים שמתנגדים

.

63% מהציבור האמריקני מתנגד למעבר השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים, בעוד 31% בלבד תומכים במהלך - כך עולה מסקר שבוצע באוניברסיטת מרילנד על ידי שיבלי תלחמי, עמית בכיר במכון ברוקינגס ואשר ממצאיו, ומתפרסמים כאן לראשונה. הנתונים יוצגו הערב (שישי) בפורום סבן הנערך בסוף השבוע בוושינגטון.

הממצאים המפתיעים של הסקר, אשר נערך במהלך חודש נובמבר בהשתתפות מדגם של 2,000 נשאלים, כוללים פער עצום בין תשובות המשיבים שהזדהו כדמוקרטים ובין אלו שהזדהו כרפובליקנים: בעוד 49% מן הרפובליקנים השיבו כי הם תומכים במהלך ואילו 44% מהם התנגדו, בקרב הדמוקרטים נרשם רוב מוחץ של 81% מן הנשאלים אשר הביעו התנגדות להעברת השגרירות לעומת 15% בלבד שהביעו בכך תמיכה.

מגמה דומה נרשמה גם בשאלה "האם אתה תומך בהחלטת ארצות הברית לפרוש מארגון אונסק"ו": 55% אמרו שהם מתנגדים להחלטה לעומת 40% שתמכו, כאשר ההתפלגות בין המפלגות הייתה מקוטבת אפילו יותר: 68% מן הרפובליקנים תמכו במהלך, ואילו 82% מן הדמוקרטים התנגדו לו.

שגרירות ארצות הברית. AP
שגרירות ארצות הברית בתל אביב/AP

כאשר הוצגה לנסקרים השאלה "איזה תפקיד היית רוצה שממשל טראמפ ימלא בתיווך בין ישראל והפלסטינים?", השיבו רוב הרפובליקנים, 58%, כי היו רוצים שהממשל ייטה יותר לצד ישראל בעוד רוב גדול של הדמוקרטים, 77%, השיבו כי היו רוצים שהממשל לא ייטה לטובת אף אחד מן הצדדים. בהמשך הוצגה שאלה שונה, בה התבקשו הנשאלים להעריך כיצד לדעתם מתווך הממשל בפועל בין ישראל והפלסטינים, וכאן נרשמה תמימות דעים בין נציגי שתי המפלגות, כאשר 57% מהם השיבו שהממשל נוטה לטובת ישראל, ו-33% מהם אמרו כי הממשל אינו נוטה לאף צד.

בנוגע לסוגיית ההתנחלויות, נשאלו המשתתפים בסקר כיצד על הממשל להגיב במקרה שבו ייבנו התנחלויות חדשות. רוב הנשאלים, 53%, אמרו כי על הממשל לא לעשות דבר בנוגע לכך, או להסתפק בהבעת התנגדות מילולית. לעומתם, 43%השיבו כי יש "לנקוט פעולה רצינית יותר" דוגמת סנקציה כלכלית. גם בשאלה זו נרשמה התפלגות בין מצביעי שתי המפלגות, כאשר 67% מן הרפובליקנים צידדו בעמדה ולפיה שעל הממשל לא לעשות דבר או להסתפק בהבעת התנגדות מילולית, בעוד 57% מן הדמוקרטים סברו כי על הממשל לנקוט בפעולה רצינית יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא רוסיה פוטין, נובמבר 2017. רויטרס
אויב או אוהב? האמריקנים לא בטוחים/רויטרס

הסכמה מסקרנת בין מצביעי שתי המפלגות נרשמה גם בנוגע להסכם הגרעין עם איראן, כאשר 70% מן המשתתפים (79% מהדמוקרטים ו-61% מהרפובליקנים) ענו כי בהנחה שהן ארצות הברית והן איראן ימלאו את הסכם הגרעין כפי שהוא, הדבר ישרת את האינטרסים הביטחוניים של ארצות הברית. כשנשאלו האם הם תומכים או מתנגדים להודעתו של הנשיא טראמפ בחודש אוקטובר כי אינו מאשרר שאיראן ממלאת אחר ההסכם, אמרו 35% כי הם תומכים במהלך, 37% התנגדו ואילו 27% השיבו שאינם יודעים, כאשר 68% מן התומכים הזדהו כרפובליקנים ו-65% מן המתנגדים כדמוקרטים.

לסיום, הצגה לנשאלים גם שאלה על יחסי רוסיה וארצות הברית, "האם רוסיה היא בת ברית של ארצות הברית, יריבה של ארצות הברית, או אף לא אחת מאלה". באופן מפתיע, 56% מן המשתתפים הרפובליקנים, שנחשבו באופן היסטורי לנצים בנוגע למעצמה היריבה, השיבו כי אינם רואים ברוסיה לא יריבה ולא בת ברית, בזמן ש-55% מן הדמוקרטים השיבו כי רוסיה יריבה של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully