וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף תמורת חירות: הנסיך הסעודי שוחרר - תמורת מיליארד דולר

30.11.2017 / 15:11

מתעב בן עבדאללה, בנו של המלך הקודם ומי שנחשב ליורש העצר בעבר, שילם סכום עתק כדי לצאת מהכלא המאולתר במלון ריץ קרלטון. הוא היה הדמות הבולטת ביותר מקרב 200 הנסיכים, השרים ואנשי העסקים שנעצרו בחשד לשחיתות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל ותום זואילי

הנסיך הסעודי מתעב בן עבדאללה שוחרר מהכלא אחרי יותר משלושה שבועות, תמורת מיליארד דולר - כך אמרו אתמול (רביעי) גורמים רשמיים בממלכה. בנו של המלך לשעבר עבדאללה ומי שנחשב ליורש אפשרי לכס הממלכה, היה הדמות הבכירה ביותר שנעצרה מקרב יותר מ-200 נסיכים, שרים ואנשי עסקים שטוהרו בגל חסר תקדים ב-4 בנובמבר בגין טענות לשחיתות.

גורם המעורה בחקירה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההסדר שנקבע כלל הודאה מצדו של הנסיך מתעב "במעורבות בפרשות שחיתות בולטות", והוא הואשם במעילה, במינוי עובדי קש ובמתן מכרזים לחברות פרטיות שלו, כולל בעסקה לציוד צבאי.

לא ברור אם הוטלו עליו מגבלות כלשהן, כמו מעצר בית, אך הוא שוחרר ביום שני. לפחות עוד שלושה מעורבים הסכימו להסדרים דומים במסגרת החקירה החשאית, שרובה המוחלט מתנהל מאחורי הקלעים, בעוד חמישה מהעצורים יועמדו לדין.

הנסיך הסעודי מתעב בן עבדאללה, 2014. רויטרס
הודח מפיקוד המשמר הלאומי שעות לפני שנעצר. מתעב בן עבדאללה/רויטרס

מתעב בן ה-65 איבד את נכסיו בהוראת מועצה מיוחדת למלחמה בשחיתות, שהוקמה לאחרונה על ידי בן דודו, יורש העצר מוחמד בן סלמאן בן ה-32. הנסיך, שצובר לעצמו עוד ועוד סמכויות, טוען כי זהו מאבק חיוני להצלת כלכלתה של הממלכה, אך רבים סבורים כי זהו מהלך נוסף שלו להשתקת יתר ענפי משפחת המלוכה – צאצאיו של המייסד אבן סעוד.

הוא שימש מפקד המשמר הלאומי, כוח העלית של הממלכה המונה כמאה אלף איש ואמון על ביטחון ההנהגה. ואולם, הוא הודח שעות לפני מעצרו. הוא הוחזק במלון ריץ קרלטון בריאד, במה שככל הנראה משמש לבית הכלא המפואר ביותר בעולם. 208 חשודים נעצרו לפי התובע הכללי, אולם שמותיהם לא אושרו באופן רשמי וככל הידוע, הם גם לא קיבלו גישה לעורכי דינם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן, בכינוס הקואליציה האסלאמית ללוחמה בטרור, 26 בנובמבר 2017. רויטרס
סילק את כל יריביו. יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן/רויטרס

הרשויות בערב הסעודית מקוות להשיב לידיהן כמאה מיליארד דולר מכספים לא חוקיים, אך ככל הידוע, הנסיך אל ווליד בן טלאל, איש העסקים המוכר ביותר של הממלכה ואחד האנשים העשירים ביותר בעולם, מסרב להסדר הזה.

מעצרו של מי שנחשב לנציגה העסקי במערב של הממלכה הדאיג את שותפיו להשקעות, אך בריאד לא פירטו מה עלה בגורלו. החברה "קינגדום הולדינג" שבראשותו טענה כי היא ממשיכה לתפקד כרגיל מבלי להתייחס למעצר יושב הראש שלה. שני גורמים סעודיים אמרו לרויטרס כי הוא דורש לראות את עורך דינו.

יורש העצר הסעודי טען בריאיון לניו יורק טיימס בשבוע שעבר, כי "95% מהעצורים הסכימו להחזיר כספים לרשויות, 4% טוענים לחפותם ורוצים להגיע לבית המשפט ו-1% הצליח להוכיח שהוא נקי ושוחרר מידית". הוא הכחיש כי מדובר בניסיון מצדו לבסס את כוחו, וטען כי חלק מהעצורים כבר נשבעו לו אמונים.

עם סילוק מתעב מהזירה, נותר הנסיך מוחמד כמעט ללא יריבים. ביוני, הוא קודם מסגן יורש העצר ליורש העצר אחרי שבן דודו, מוחמד בן נאיף, הודח בהפיכת חצר. לפי דיווחים שונים, הוא מוחזק מאז בארמונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully