וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מובארק הסכים בשנות ה-80 ליישב פלסטינים במצרים לבקשת ארה"ב"

מסמך סודי שפורסם ב-BBC מפגישה שקיים נשיא מצרים לשעבר עם ראשת ממשלת בריטניה תאצ'ר ב-1983, העלה כי הוא הסכים לבקשת הנשיא רייגן - אך זאת בתמורה להסדר כולל. מובארק מכחיש זאת ואמר כי הוא דחה הצעה גם מנתניהו ב-2010

פגישת בנימין נתניהו וחוסני מובראק 2010. AP
מובארק ונתניהו בפגישה ב-2010/AP

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק הסכים ליישב פלסטינים בארצו בהתאם לבקשה מצדה של ארצות הברית לפני יותר מ-30 שנה – כך עולה ממסכים סודיים שהגיעו לידי רשת BBC ופורסמו היום (רביעי).

לפי הדיווח, במסמכים הוגש כי מובארק יסכים לבקשה האמריקנית רק אם היא תגיע במסגרת הסדר מתאים לסיום הסכסוך הערבי-ישראלי. המידע הועבר על ידי מובארק במהלך פגישה שקיים עם ראשת ממשלת בריטניה מרגרט תאצ'ר ב-1983.

הפגישה בין שני המנהיגים התקיימה לאחר שמובארק נועד עם נשיא ארצות הברית לשעבר רונלד רייגן בפברואר אותה שנה, שמונה חודשים אחרי תחילת מלחמת לבנון הראשונה, שנפתחה כחלק מניסיון של ישראל לגרש את כוחות אש"ף. עוד דווח כי הרשויות בממלכה חששו מפניה של חוליה פלסטינית שביקרה במלון שבו שהה. עם זאת, מובארק שב באותה שנה לביקור נוסף בלונדון ללא תקריות ביטחוניות.

מובארק, שהודח במהפכה ב-2011 ושוחרר לחופשי בתחילת השנה אחרי שנים של מעצר ומשפטים, הכחיש את הדיווח ואמר כי ההנהגה הפלסטינית בלבנון לא התיישבה מחדש במצרים. הוא גם טען שדחה הצעה דומה מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-2010, שהציע ליישב מחדש פלסטינים בחצי האי סיני.

לקריאה נוספת בנושא
פגישה פומבית ראשונה: נתניהו נועד עם א-סיסי בניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully