וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה שנה לאחר רצח הצאר, ברוסיה טוענים כי היה זה חלק מ"טקס יהודי"

רומן רייב

29.11.2017 / 18:24

ועדת חקירה של הכנסייה האורתודוקסית, בראשות כומר המקורב לפוטין, טוענת כי יש מידע המצביע על כך שניקולאי ה-2 ומשפחתו הוצאו להורג ב-1918 כחלק מטקס פולחני. התיאוריה האנטישמית מתבססת על המוצא היהודי של מפקד כיתת היורים הבולשביקי

צילום: רוסיה HD, עריכה: ניב מעוז

ראש ועדת החקירה של הכנסייה האורתודוקסית ברוסיה רמז כי הרצח של הצאר האחרון היה חלק מטקס דתי, בהתבטאות שגרמה לזעם בקרב הקהילה היהודית. בעקבות זאת, הרשויות יחקרו את התיאוריה האנטישמית שהעלה הכומר טיכון שבקונוב, המקורב לנשיא ולדימיר פוטין, במהלך מסיבת עיתונאים שכינס השבוע.

הצאר ניקולאי השני ובני משפחתו הוצאו להורג ב-1918 על ידי כיתת יורים ביקטרינבורג, בפיקודו של המפקד הבולשביקי יעקוב יורובסקי. בעבר, תיאוריית ה"רצח הטקסי" התייחסה לכך שהצאר היה קורבן לקונספירציה יהודית בשל מוצאו של מפקד כיתת היורים.

"יש לנו הרבה סיבות לחשוב שהרצח בוצע כטקס דתי, זה גם בעקבות מידע ומסמכים חדשים וגם עדותו של מפקד הצוות שהוציא להורג את הצאר ומשפחתו. יש אנשי דת בוועדה שבטוחים שהרצח של הצאר היה טקס דתי", אמר ראש ועדת החקירה במהלך מסיבת העיתונאים, שהתקיימה ביום שני.

לקריאה נוספת בנושא
הצאר ניקולאי השני הוכר כקורבן של רדיפה פוליטית

ניקולאי השני צאר רוסיה  ומשפחתו 29 בנובמבר 2017. AP
הוצאה להורג על ידי כיתת יורים. משפחת הצאר/AP

עם זאת, הפטריארך קירייל, מנהיג הכנסייה האורתודוקסית אמר באותה מסיבת עיתונאים כי יש לו "שאלות קשות" על חקירת רצח הצאר, שנפתחה מחדש ב-2015. הוא קרא לרשויות שלא למהר במסקנותיה. לפי דיווח מקומי, הפטריארך חושש שהטענות לכך שהרצח אירע כחלק מטקס דתי "יצית התפרצות לאומנית בלתי-נשלטת".

הפטריארך אמר עוד כי הכנסיה טרם קיבלה החלטה על בחינת שרידי משפחת הצאר. על אף דגימות דנ"א שביססו את זהותם, הכנסייה טרם הכירה בשרידיו של ניקולאי, אשתו אלכסנדרה ושלושת ילדיהם שנקברו בקתדרלת סנט פטרסבורג ב-1998 ולא בשרידיהם של שניים מילדיהם שנמצאו ב-2007.

הרב הראשי של מוסקבה וראש מועצת רבני אירופה, פנחס גולדשטיין, הביע דאגה מפתיחת החקירה. "החזרת עלילת הדם מימי הביניים ומימי מנדל בייליס לסדר יומה של הכנסייה האורתודוקסית ולהקמת ועדה ממשלתית לברר את הנושא מעוררת תמיהה ושאט נפש בקהילה היהודית", אמר לוואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully