וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הקואליציה מאיצה חקיקה שנועדה להגביל פעילות בשבת

גורמים בקואליציה אמרו כי ועדת השרים לחקיקה מצביעה באופן טלפוני חריג על הצעת החוק של חבר הכנסת גפני, להגבלת עבודות הרכבת בשבת. חוק המרכולים של דרעי יעלה בשבוע הבא

עריכת וידאו: ניר חן

הממשלה מתחילה לקדם את החוקים שנועדו להגביל פעילות בשבת אחרי המשבר עם הסיעות החרדיות. בקואליציה מעלים הילוך, ומנהלים מגעים ביממה האחרונה לאישור החוק של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שנועדה להגביל את פעילות הרכבת בשבת בהליך מזורז.

לדברי גורמים בקואליציה, ועדת השרים לחקיקה מצביעה כבר היום (שלישי) טלפונית על ההצעה באופן חריג, כך שתעלה מחר להצבעה בקריאה טרומית במליאה, ובהמשך תוצמד להצעה הממשלתית של שר העבודה חיים כץ שצפויה לעלות להצבעה ביום שני הקרוב.

ההצעה של ח"כ גפני קובעת כי קודם מתן היתרי עבודה בשבת, שר העבודה והרווחה יביא בשיקוליו גם התחשבות "במסורת ישראל". ההצעה נועדה לצמצם את פעילות רכבת ישראל בשבת לאור טענות של נציגי הסיעות החרדיות על כך שזו מחללת שבת בתקופה האחרונה. מדובר בהליך קידום חקיקה מזורז אחרי הסיכום שהגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו עם החרדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן בביקור הפצועים מפיגוע הדריסה בארמון הנציב, בי"ח הדסה עין כרם, ירושלים. ינואר 2017. עמית שאבי, פול צלמים
מקדמים חוקים אחרי ההתפטרות. נתניהו וליצמן/פול צלמים, עמית שאבי

בתוך כך, ועדת השרים למתן היתרי עבודה בשבת, שהתכנסה השנה בפעם הראשונה זה עשרות שנים, תתכנס מחר פעם נוספת כדי לאשר היתר כללי לפעילות ענף הכדורגל בשבת. בכך ענף הכדורגל ימשיך לפעול בשבת. ההיתר ניתן על רקע עתירה שנידונה בימים אלה בבג"ץ של שחקנים דתיים, שמבקשים להפסיק את פעילות הענף. אם יינתן ההיתר הרשמי, עתירתם תיחלש לאור כך שטענתם המשפטית מבוססת על כך שאין אישור חוקי לפעילות בשבת. גם כיום, לא מתקיימים משחקים רבים בשבת.

חוק המרכולים הממשלתי של שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי יעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה בתחילת השבוע. החוק נועד לאפשר סגירה של מכולות בשבת ברחבי הארץ, להוציא את העיר תל אביב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ליברמן: "צבא לבנון הפך לחלק בלתי נפרד ממערך חיזבאללה". משרד הביטחון
מתנגד לחוק המרכולים של דרעי. ליברמן/משרד הביטחון

בתחילת השבוע הגיע נתניהו לשורת הסכמות עם ראשי המפלגות החרדיות בנושא עבודות בשבת. בפגישה שארכה יותר מארבע שעות ברקע התפטרותו של השר יעקב ליצמן בשל עבודות רכבת בשבת, סוכם בין היתר על קידום חוק שישמר את הסטטוס-קוו בכל הארץ וימנע סגירת מרכולים בתל אביב, אך יאפשר את סגירתם בכל רחבי הארץ.

אימוץ החוק יחייב את שר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי", במתן אישורי עבודה בשבת, ולעמות זאת היתר לפעילות ענף הכדורגל בשבת.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר אתמול בישיבת הסיעה כי הוא מתנגד לחוק המרכולים של דרעי. לדבריו, "נעשה הכל שהחוק הזה לא יעבור בנוסח המקורי כפי שהוצע על ידי משרד הפנים. לנו יש את כל האמצעים להתמודד עם זה. אני לא רוצה לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק ואין שום סיבה לסגור מרכולים בחיפה". דרעי אמר בתגובה לאיום כי "כל סיעות הקואליציה מחויבות להסכם".

(עדכון 12:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully