וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אטימות לשמה": אחוז נכות אחד מונע מצעיר לקבל את זכויותיו

28.11.2017 / 10:45

אחוז נכות אחד מפריד בין שמואל המר, שנפצע בתאונת דרכים, לבין הטבות שמגיעות לנכים כסיוע בלימודים ושיקום מקצועי. זאת לאחר שביטוח לאומי קבע לו 19% נכות - בניגוד לדעת מומחה מטעם בית המשפט שקבע לו 23%. "עושים הכול כדי להקשות עליי"

שמואל המר. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
"הדרך של הביטוח הלאומי היא לנשל אנשים מזכויותיהם". המר/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

אחוז נכות אחד מפריד בין שמואל המר בן 26 בוגר יחידה קרבית בצה"ל וסטודנט לעבודה סוציאלית, להטבות שמגיעות לו מביטוח לאומי, שכוללות סיוע בלימודים, בארנונה, במס הכנסה וכן שיקום מקצועי. הביטוח הלאומי קבע לו 19% נכות, בניגוד לדעת מומחה מטעם בית המשפט שקבע לו 23%נכות. "במקום להקל, עושים בביטוח הלאומי הכול כדי להקשות עליי וזאת הדרך שלהם לנשל אנשים מזכויותיהם", אמר.

לפני כשנתיים, בעת שעבר הכשרה לתפקיד אבטחה במזרח ירושלים, נהג אוטובוס של "אגד" איבד את הבלמים ופגע בו באורח קשה בסמוך למחלף בשער הגיא כשהמר היה בדרכו לתל אביב. הוא אושפז בבית החולים הדסה עין כרם ועבר תקופת שיקום אינטנסיבית במרפאות חוץ ובקופת החולים. כתוצאה מהתאונה, הוא סבל משבר בברך שמאל ובעצם הירך, נזק עצבי ברגל שמאל ובידו הימנית ורגלו קוצרה בחצי סנטימטר.

האופנוע של שמואל המר שניזוק מהתאונה. באדיבות המצולם, מערכת וואלה! NEWS
נפצע קשות בתאונת דרכים בסמוך לירושלים. האופנוע של המר שניזוק בתאונה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולם

בתביעתו את ביטוח לאומי, מונה פרופסור גרשון וופלין למומחה רפואי מטעמו של בית המשפט. וופלין, פוסק בעצמו מטעם המוסד לביטוח לאומי, מומחה מטעם בתי משפט בישראל ומומחה בתחום האורתופדיה בבית הדין הארצי לעבודה, קבע לו 23% נכות בגינם קיבל פיצויים מחברת הביטוח. אך כשפנה לביטוח לאומי בבקשה שיכיר בנכותו נתקל בביורוקרטיה שמנעה ממנו, לטענתו, לקבל את מלוא זכויותיו.

"זה נעשה באופן מכוון. אין סיבה שהביטוח הלאומי ייתן לי משהו שהוא שונה ממה שפסק המומחה וזו אטימות לשמה. הם מטרטרים את הלקוחות ומתישים אותם מול המוסד," אמר.

עורך הדין דניאל שריד שהגיש את הערעור מטעמו כתב כי "מהחלטת המוסד הראשונה עולה ריח רע של ניסיון התחמקות והכל בכדי לא להעניק נכות בשיעור 20% ומעלה, שכן נכות זו מזכה אותו בזכויות על פי דין". עוד נכתב בערעור כי הוועדה הראשונה של הביטוח הלאומי לא העניקה לו אחוז נוסף או יותר כדי לחסום את זכויותיו ולא בגלל שמצבו הרפואי אינו מצדיק זאת. לדבריו, כי "ביטוח לאומי ממשיך להתחמק מאחריותו כלפיי אזרחי ישראל. המערכת מקפחת נכים שנפגעו בתאונות ושנגרם להם נזק חמור. ישנם מקרים לא מעטים בהם נכים עומדים מול שוקת שבורה, ולא זוכים לקבל את הזכויות המגיעות להם על פי חוק והכל מתוך שיקולים זרים". לדבריו, אם הביטוח הלאומי יעלה את אחוזי הנכות, המר יזכה לקבל שיקום מקצועי שיעזור לו לחזור לשוק העבודה. "ככל שביטוח לאומי יעמוד על החלטותיו, אנחנו נפעל להגשת ערעור לבית הדין לעבודה," הוסיף.

המוסד לביטוח לאומי מסר: "ועדה רפואית קבעה למר שמואל את אחוזי הנכות. באפשרותו לערער על ההחלטה בפני ועדה רפואית לעררים הכוללת הרכב מורחב של רופאים מומחים.
הוועדות הרפואיות הן ועדות סוברניות בהחלטותיהן ואנחנו מנועים מלהתערב בשיקול הדעת ובהחלטות המקצועיות שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully