וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי תקשורת כסוכנים זרים: תגובת פוטין לפגיעה בשופר הקרמלין

נשיא רוסיה חתם על חוק המאפשר לקטלג רשתות המקבלות מימון מחוץ למדינה ולהגביל את פעילותן. זאת בתגובה לכך שוושינגטון הכריחה את רשת RT, שמואשמת בקידום תעמולה רוסית, להירשם כסוכן זר בשטחה

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם אתמול (שבת) על החוק המאפשר לממשלה להגדיר כלי תקשורת זרים הפועלים במדינה כ"סוכנים זרים". זאת בתגובה להחלטת הממשל האמריקני לרשום את רשת RT, הנחשבת לשופר של הקרמלין, כסוכן זר בארצות הברית.

החוק מתייחס לכלי תקשורת זרים המקבלים מימון מחוץ לרוסיה, בדומה לחוק דומה המגביל את פעילותם של ארגונים אזרחיים הזוכים לכספים זרים. כלי התקשורת יעמדו עתה בפני דרישות נוספות, וללא קיומן, פעילותן ברוסיה עלולה להיעצר. אם הן ייאלצו להירשם, הן יידרשו לומר במהלך השידורים ובאתריהן כי הן "סוכנים זרים".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ גיבה את הערכות המודיעין לגבי רוסיה: "מאמין בהן מאוד"

נשיא רוסיה פוטין מנופף לעברו של נשיא סוריה אסד בתום פגישתם בסוצ'י, 20 בנובמבר 2017. רויטרס
פוטין מנופף לאסד בתום פגישתם בסוצ'י בשבוע שעבר/רויטרס

לפחות תשע רשתות במימון אמריקני, בהן "קול אמריקה" ו"רדיו אירופה החופשית" עלולות להיפגע מהחוק החדש, שאושר בשבוע שעבר בשני בתי הפרלמנט של רוסיה. משרד המשפטים במוסקבה יוכל להחליט עתה איזה כלי תקשורת צריך לקיים את התנאים הללו ובאילו נסיבות.

רשת RT דיווחה בשבוע שעבר כי התבקשה על ידי משרד המשפטים האמריקני להירשם כסוכן זר, בהתאם לחוק מ-1938, שהועבר כדי לבלום את התעמולה הנאצית בשטחה של ארצות הברית ותקף לכל מי שמנהל פעילות פוליטית עבור ממשלה זרה. הרשת מואשמת בכך שהייתה חלק מהקנוניה הרוסית להתערב בבחירות לנשיאות, אולם ב-RT מכחישים זאת והודיעו כי יערערו על כך בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully