וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה הנכים המשופר - שלא מתחייב לשלוש פעימות נוספות

25.11.2017 / 19:30

תכנית חדשה לקצבאות הנכים שיזם שר הרווחה כץ, פותרת בעיות רבות ומיטיבה עמם - אך לא מתחייבת לפעימות נוספות: "מה יקרה לנו אם תתפרק הממשלה?". במסגרת המתווה, יוכלו נכים להרוויח עד 4,000 שקל בחודש מבלי שתיפגע קצבתם

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

שר העבודה והרווחה חיים כץ יגיש מחר (ראשון) תזכיר חוק ממשלתי לוועדת השרים בממשלה לתכנית חדשה בעניין קצבאות הנכים, שצפויה להטיב עמם בטווח הקרוב – אולם לא מחויבת לפעימות נוספות בטווח הרחוק. החקיקה החדשה תהיה בעלות של 1.98 מיליארד שקל, תוספת של 680 מיליון שקל על המתווה הקודם. לפי תזכיר החוק הממשלתי, הנכים יוכלו להשתכר עד 4,000 שקל בחודש מבלי שקצבת הנכות תפגע.

בפועל, השר מיטיב עם הנכים בהעלאת הקצבאות משעשו קודמיו, אך מטיל את החקיקה לפעימות הבאות על ועדת העבודה והרווחה. "אם תיפול הממשלה, לא יהיו עוד פעימות. מנגד, אם הממשלה תתפרק פחות נבטיח לעצמנו שני מיליארד" אומרים הנכים.

הפגנת נכים מחוץ לכנסת, ירושלים 29 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הנכים מחוץ למשכן הכנסת בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

תזכיר החוק מבוסס על מתווה שגיבש כץ יחד עם הביטוח הלאומי. המתווה מבוסס על ההסכמות שהגיעו נציגי הנכים עם ההסתדרות ונציגי הממשלה וישנה העלאה בגובה קצבת הנכות ליחיד כבר בינואר 2018. מי שייהנו מההסכם, הן אוכלוסיות שנדחקו החוצה במתווה הקודם כמו עיוורים, אזרחים ותיקים נכים ונכים עם רמת כושר השתכרות נמוכה. שאר הפעימות יקבעו בוועדת העבודה והרווחה בתיאום עם משרד האוצר. במתווה הקודם דובר על העלאת קצבאות הנכים בארבע פעימות, בתקציב של 4.2 מיליארד, כאשר הוסכם בו שאין התחייבו לפעימות האחרונות אם התקציב ייגמר.

לפי התכנית, קצבת הנכות ליחיד תעלה בינואר 2018 בסכום של 340-640 שקל, עד לגובה חודשי בסך 3,133 שקל. בנוסף, קצבת השר"מ (שירותים מיוחדים לנכים) לרמה הגבוהה, תעמוד על 5,245 שקל. כמו כן, תיקבע קח"ן – קצבה חודשים נוספת – אחידה לכל בעלי אי כושר השתכרות המלא, ובזאת יבוטלו הרמה הנמוכה והבינונית תוך מתן הרמה הגבוהה, 451 שקל, לכלל הנכים בעלי כושר השתכרות מלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חיים כץ שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב – תל אביב. ניב אהרונסון
השר כץ/ניב אהרונסון

כמו כן, דמי הליווי לעיוורים יושוו לקצבת הניידות של הנכים. 1,181 שקל ישולמו למוגבלים קשים שאינם זכאים היום כלל לקצבה. נכים שהיום בגיל זקנה יקבלו תוספת של 340 שקל בחודש.

"בהסכמות שהתגבשו ועל בסיסם הכנו את המתווה לא ניתן מענה לעשרות אלפי אזרחים שקולם נדם במהלך המאבק הצודק של הנכים להעלאת הקצבה", אמר השר כץ. "לא הייתה התייחסות לגידול הטבעי בשיעור מקבלי קצבת הנכות ולא הובא בחשבון המעבר המאסיבי מהבטחת הכנסה או נפגעי עבודה לקצבת נכות. ההצעה שגיבשתי מנעה קיפוח של הקבוצות החלשות ביותר ומעבר לסיוע לבעלי המוגבלויות והנכים בישראל, החלטנו על קח"ן אחיד, מהלך שיקל ויפשט את מורכבות החוק עבור הנכים, ואף יצמצם משמעותית את כמות הוועדות להגדלת אחוזי נכות רפואית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully