וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העריקה - ועונשה: "צפון קוריאה הדיחה עשרות חיילים שהיו בגבול"

24.11.2017 / 13:03

גורם מודיעיני אמר כי בין 35 ל-40 חיילים שהיו בקטע הגבול שממנו ברח החייל הוחלפו וכי פועלים החלו לבצר ולחפור באזור. מנגד, החיילים האמריקנים והדרום קוריאנים שחילצו את העריק עוטרו במדליות

עריכה: יאיר דניאל

קוראיה הצפונית החליפה שומרים וביצרה את חלק הגבול עם הדרום, שממנו ערק אחד מחייליה בשבוע שעבר. זאת בזמן שחיילים דרום קוריאנים ואמריקנים שסייעו לחילוצו קיבלו עיטורים על כך.

העריק נורה ונפצע מאש של חבריו לנשק, כשהוא נמלט אל הדרום ב"אזור הביטחון המשותף" בשבוע שעבר. החיילים הדרום קוריאנים והאמריקנים שהובילו את חילוצו של העריק ופינויו למקום מבטחים עוטרו במדליות.

חבר במשלחת של דיפלומטים בכירים, המבוססים בסיאול, אמר כי במהלך ביקורו באזור הגבול ביום רביעי הם חזו בחמישה פועלים צפון קוריאנים חופרים שוחה עמוקה, בקטע שבו חצה החייל את הגבול אחרי שהג'יפ שבו נמלט נתקע בגדר. בתמונה שפרסם השגריר בפועל של ארצות הברית בסיאול בחשבון הטוויטר שלו נראים הפועלים משתמשים באתים כדי לחפור שוחה עמוקה בצד הצפון קוריאני של הגבול, כשחיילים מפקחים עליהם מקרוב.

פועלים צפון קוריאנים חופרים שוחה באזור הגבול עם הדרום, 22 בנובמבר 2017. רויטרס
חיילים צפון קוריאנים חופרים שוחה באזור הגבול/רויטרס

לפי גורם מודיעיני, שצוטט בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ, הצפון החליף את קבוצת החיילים – בין 35 ל-40 – שהיו מוצבים בקטע שבו אירעה התקרית. "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי פעילות צבא הצפון באזור הביטחוני המשותף", אמר גורם רשמי במשרד ההגנה בסיאול, מבלי לאשר את הדיווח. "יש גבול לדברים שאנחנו יכולים לומר".

ברויטרס לא אימתו את הדיווחים, אולם התמונות שפרסם השגריר האמריקני ודיפלומטים אחרים הראו כי השומרים שאבטחו את העבודות היו לבושים ממדים שונים מעט מאלו שבדרך כלל לובשים החיילים באזור הביטחוני המשותף.

הדיפלומט אמר עוד כי שני עצים חדשים נשתלו במרווח הקטן שבין הגדר לקו הגבול עם הדרום, ככל הנראה בניסיון להקשות על עריקים נוספים לנסוע באזור.

פיונגיאנג טרם הגיבה על עריקת החייל, שעתה נמצא במצב יציב, על אף שסבל מפציעות רבות שנגרמו מהירי לעברו. המנתח שלו אמר אתמול לרויטרס כי החייל הצעיר, שזוהה רק בשם משפחתו או, הוא איש נעים הסובל מסיוטים מחזרה לצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully