וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא זימבבואה החדש למוגאבה המודח: "אתה ומשפחתך מוגנים"

24.11.2017 / 10:30

סגן הנשיא המודח מננגגוואה, שיחליף את הרודן הקשיש וישמש הנשיא חדש, הבטיח לו כי הוא ומשפחתו יהיו בטוחים אחרי קריסת משטרו. מננגגוואה יושבע לתפקיד בהמשך היום

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא זימבבואה הנכנס אמרסון אמננגגווה אמר לרודן המודח רוברט מוגאבה כי הוא ומשפחתו יהיו בטוחים במדינה – כך דיווחה היום (שישי) הטלוויזיה הממלכתית במדינה. הדברים נאמרו במהלך השיחה הראשונה בין השניים, מאז שב סגן הנשיא המודח להרארה. בהמשך היום הוא צפוי להיות מושבע לתפקיד הנשיא הזמני.

גורמים המקורבים לשיחות שקיים מוגאבה עם הצבא מאז ההשתלטות של הגנרלים על המדינה בשבוע שעבר, אמרו כי מוגאבה יקבל חסינות ויוכל להישאר במדינה. השליט לשעבר בן ה-93 הסכים לפרוש ביום שלישי, אחרי שטוהר ממפלגת השלטון והיה נתון ללחץ כבד של הצבא לפרוש מהתפקיד.

נשיא זימבבואה רוברט מוגבה וסגנו אמרסון מננגגוואה, פברואר 2017. רויטרס
חילופי שלטון. מוגאבה ואמננגגווה, פברואר/רויטרס

הטלטלה במדינה הדרום אפריקנית החלה לאחר שמוקדם יותר החודש הדיח מוגאבה, בהשפעת אשתו גרייס מוגאבה, את אמננגגווה. המהלך סלל את הדרך לרעייתו של הרודן לרשת אותו לאחר מותו, אולם האפשרות הזו קוממה עליה את הצבא, שעצר כמה מבעלי בריתה באגף הצעיר במפלגה מאז.

לפי גורם המקורב לממשלה, מוגאבה אמר במהלך המשא ומתן כי הוא רוצה למות בזימבבואה וכי אין לו כוונה לחיות בגלות. "זה היה מאוד אמוציונלי עבורו והוא התעקש בנושא", אמר הגורם. "זה היה חשוב עבורו לקבל ערבויות לכך שיוכל להישאר במדינה, על אף שזה לא ימנע ממנו לטוס לחו"ל כשהוא ירצה או יידרש לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully