וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה בלשכת עורכי הדין: "מוטרדת שנשים מתלוננות אחרי 40 שנה"

23.11.2017 / 23:19

עו"ד תמי אולמן, יו"ר מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין אמרה בכנס באוניברסיטת חיפה כי "זה יכול לקרות לכל אחד, שיימצא את עצמו מרוח בפייסבוק, יכולים להיות אנשים חפים מפשע שעוברים עוול". דיקן הפקולטה למשפטים דחה את דבריה: "התועלת של קמפיין METOO גדולה"

באדיבות כנס חיפה למשפט

עו"ד תמי אולמן, יו"ר ועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין, אמרה היום (חמישי) כי היא "מוטרדת מאוד" מכך שנשים מתלוננות על הטרדות מיניות אחרי עשרות שנים. היא אמרה במושב הפתיחה של כנס שנת המשפט של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה כי "הסכנה הגדולה נובעת מכך שיכולים להיות אנשים חפים מפשע שעוברים עוול גדול ואינם מסוגלים להגן על עצמם".

"כשנשים קמות בבוקר ומחליטות לומר דברים נגד אותם מטרידים מלפני 30 ו-40 שנה, לפעמים 15 שנה - אני מוטרדת מהעובדה שבכיכר העיר תולים אנשים ועושים להם שיימינג, גורמים להם לאבד צלם אנוש, גורמים להם לאבד את עבודתם, את חבריהם", אמרה. "הפתיחות הזו והנכונות הזאת ללכת לתקשורת ולפייסבוק ולכל מיני אתרים ולמרוח שם מעשים שאולי נעשו אבל שאולי לא נעשו, איזה עוול יכול להיגרם לאותו אדם שלא עשה שום דבר. לך תוכיח לאחר שפיטרו אותך מהעבודה, לאחר שאמרו לך לא לבוא לאירועים חברתיים, שאתה לא אשם. זה יכול לקרות לכל אחד ואחת מאתנו, שיימצא את עצמו מרוח בפייסבוק. כולנו יישרי דרך כל עוד לא מרחו אותנו באתרים וברשתות".

תמי אולמן עורכת הדין של גל בוחבוט פגע וברח קשיש בחיפה בתאונת דרכים,יולי 2011. ערן גילווארג
"מוטרדת מהעובדה שבכיכר העיר תולים אנשים". עו"ד אולמן/ערן גילווארג

לדבריה, מונחת כיום הצעת חוק שלפיה בהרכבי תיקי אונס ועבירות מין תהיה חייבת לשבת אישה. "אם אנחנו קוראים את המפה נכון, ארגוני הנשים גורמים לנו לעיוות בחשיבה המשפטית", טענה. "מישהו יכול לחשוב על כך שהרכב של גברים לא יכול לשפוט בעבירות של אינוס?".

דיקן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה פרופ' גזל-איל דחה את דבריה. "ההשלכות של הקמפיין METOO על התפיסה החברתית של החומרה של המעשים היא כל כך גדולה וכל כך חשובה כך שהתועלת שלו גדולה, גם ייתכן שהוא פוגע באנשים שלא עשו כלום", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully