וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריכוזים רדיוקאטיביים חריגים: האם רוסיה מסתירה תאונה גרעינית?

השירות המטאורולוגי במדינה מסר כי המדדים מצביעים על חריגה של כפי אלף בבדיקות שנערכו באזורים שונים במדינה. מתקן גרעיני חשאי הסמוך להרי אוראל מכחיש כי הוא המקור לזיהום, שלטענת מומחים אינו מהווה סכנה בריאותית

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מתקן גרעין רוסי חשאי מכחיש כי הוא אחראי לריכוזים הרדיואקטיביים הגבוהים שנמדדו בימים האחרונים בחלקים מאירופה. זאת אחרי שהשירות המטאורולוגי הרוסי אישר חריגה של כפי אלף מהטווח הנורמלי בכמה בדיקות שנערכו באזורים שונים במדינה בסוף ספטמבר.

ארגון גרינפיס קרא לסוכנות לאנרגיה אטומית של רוסיה לפתוח בחקירה ולפרסם מידע לגבי תקריות במיאק, אחד ממתקני הגרעין הגדולים במדינה. עוד מסר הארגון כי יבקש מהרשויות לבדוק את טיוח התקרית הגרעינית.

אתמול פרסמה הסוכנות הצהרה ובה מסרה כי הבהלה אינה מוצדקת, ונגרמה מקריאה לא נכונה של הנתונים. היא אף הבטיחה כי לא היו תקריות שלא דווחו באף אחד מאתריה הגרעיניים.

שלט המתריע על חומר רדיואקטיבי ביוטה, ארה"ב. AP
שלט המתריע על חומר רדיואקטיבי ביוטה, ארה"ב/AP

לפי השירות המטאורולוגי, האתר שבו אותר הריכוז הגבוה ביותר היה בארגייש, בדרום הרי אוראל, עם חריגה של פי 986 מהנורמה. ארגייש נמצאת כמה עשרות קילומטרים ממיאק, אך המפעל הכחיש זאת וניסה להרגיע את התושבים מכך שלא מדובר בריכוזים מסוכנים.

המדען איליה ירמושנקו אמר לסוכנות הידיעות הרוסית כי ריכוזי הרות'ניום-106 הגבוהים אינם מסוכנים, וכי ריכוזים גבוהים פי 10 נמדדים לעיתים גם בתוך בתים. לדבריו, אין צורך בפינוי תושבים באזורים המדוברים. ירמושנקו הוסיף כי הדבר החשוב ביותר הוא למצוא את המקור לקרינה.

"המדדים שפורסמו מצביעים על כך שאין שום סכנה לבריאות, מאחר שזו ריכוז הנמוך פי 20 אלף מהספיגה השנתית המותרת", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully