וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורל טוב משל מיליוני תרנגולי הודו": החנינה הראשונה של טראמפ

22.11.2017 / 14:12

כחלק מהמסורת של חג ההודיה, נשיא ארה"ב העניק חנינה לשני תרנגולי הודו בבית הלבן ולא שכח לעקוץ את אובמה. "היועץ המשפטי הבהיר לי שאני לא יכול לבטל את החנינות שהוא העניק לתרנגולים בשנה שעברה", התלוצץ

נשיא ארה"ב טראמפ משתתף בחג ההודיה השנתי במהלך טקס בבית הלבן בוושינגטון, 22 בנובמבר 2017. רויטרס
טראמפ בטקס החנינה, אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חנן אתמול (שלישי) תרגנול הודו כחלק מהמסורת השנתית בבית הלבן לקראת חג ההודיה. לצדה של הגברת הראשונה מלניה ובנם בארון, טראמפ נכנס למדשאת הבית הלבן וחס לחייו על התרגנול שכונה דראמסטיק.

במהלך החג, שיצוין מחר, אזרחי ארצות הברית נוהגים לאכול תרנגולי הודו ומאכלים אחרים. ואולם, לדארמסטיק ולחברו ווישבון התמזל המזל. "אני שמח לומר שבניגוד למיליוני תרנגולי הודו השנה, לדראמסטיק יש עתיד מאוד מאוד בהיר לפניו", אמר.

הנשיא הרפובליקני לא הצליח להתאפק והזכיר את קודמו בתפקיד, הנשיא לשעבר ברק אובמה, שבשנה שעברה חנן את התרנגולים טייטר וטוט.

"כמו שרבים מכם יודעים, הייתי פעיל מאוד בביטול צווים נשיאותיים של קודמי בתפקיד", התלוצץ טראמפ. "למרות זאת, היועץ המשפטי של הבית הלבן אמר לי שאינני יכול לבטל את החנינה שהוענקה לטייטר ולטוט תחת שום נסיבות שהן". התרנגולים יחיו במתחם בסמוך לאוניברסיטת וירג'יניה טק.

סמכות החנינה של טראמפ עלתה לכותרת ברקע חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ולשיתוף הפעולה של מוסקבה עם מקורביו של הנשיא. טראמפ, שמכחיש זאת, כתב בחשבון הטוויטר שלו בחודש יולי האחרון כי יש לו "סמכות מלאה להעניק חנינה".

איוונקה טראמפ בחגיגות חג ההודיה השבעים בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 21 בנובמבר 2017. רויטרס
איוונקה טראמפ בחגיגות חג ההודיה השבעים בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 21 בנובמבר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully