וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקת המדינה: מקווים שנציגות אש"ף בוושינגטון לא תיסגר

22.11.2017 / 9:26

דוברת מחלקת המדינה אמרה שהמגעים בין הצדדים להשארת שגרירות הרשות פתוחה נמשכים. זאת אחרי שהממשל הבהיר כי הנציגות עלולה להיסגר בשל הפעילות נגד ישראל במישור הפלילי הבינלאומי. הרשות: "הקפאנו את כל המגעים עם ארה"ב"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ארצות הברית רוצה שנציגות אש"ף בוושינגטון תישאר פתוחה והיא מקיימת שיחות בנושא עם גורמים פלסטיניים על אף ההחלטה של הממשל שעלולה להוביל לסגירתו - כך הודיעה הלילה (רביעי) מחלקת המדינה.

המשבר בין וושינגטון לרמאללה ברקע אזהרת הממשל כי הוא לא יחדש את הרישיון למשרדי אש"ף בעקבות כוונת הרשות לתבוע גורמים ישראליים בבית הדין הפלילי הבינלאומי. תחת החוק האמריקני, אש"ף אינו יכול לפעול מוושינגטון אם הוא פועל נגד ישראל במישור הפלילי הבינלאומי.

ברשות כינו את המהלך של האמריקנים "חסר תקדים" ואתמול אמר שר החוץ של הרשות ריאד אל-מליכי כי הוקפאו כל המגעים עם וושינגטון בהוראת אבו מאזן בעקבות סגירת הנציגות. המהלך דווח לראשונה בסוכנות הידיעות אי-פי, והוא מגיע כחלק ממאמצי הממשל להתניע את המשא ומתן התקוע עם ישראל.

עם זאת, דוברת מחלקת המדינה הת'ר נוורט אמרה כי הנושא נידון בשיחות בין הצדדים, וככל שהיא יודעת, הנציגות הפלסטינית ממשיכה לפעול. גורם המעורה בנושא אמר כי הנציגות אכן עדיין פועלת וכי השגריר הפלסטיני תועד נכנס לבניין במהלך השבוע.

טראמפ ואבו מאזן בהצהרות בבית לחם 23 במאי 2017. רויטרס
אבו מאזן וטראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully