וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לבנון המתפטר סעד אל-חרירי שב לארצו

שבועיים וחצי אחרי הודעתו המפתיעה שטלטלה את לבנון נחת אל-חרירי בביירות, אחרי פגישות שקיים עם נשיאי מצרים וקפריסין. היום הוא צפוי להשתתף בחגיגות העצמאות ולהיפגש עם הנשיא עאון

צילם: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת לבנון המתפטר סעד אל-חרירי שב אמש (שלישי) לארצו, שבועיים וחצי אחרי שהודיע במפתיע על התפטרותו במהלך ביקור שקיים בערב הסעודית. הודעתו המפתיעה טלטלה את לבנון ואף עוררה ספקולציות כי הוא אולץ להתפטר על ידי ערב הסעודית ומוחזק בריאד בניגוד לרצונו. אל-חרירי הכחיש את הדברים ובשבוע שעבר עזב את ערב הסעודית לצרפת לפגישה עם הנשיא עמנואל מקרון.

אל-חרירי נחת בביירות במטוס פרטי אחרי פגישות שקיים בקפריסין עם הנשיא ניקוס אנסטאסיידס ובקהיר עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. משדה התעופה נסע לבקר בקבר אביו רפיק אל-חרירי. משם פרש לביתו שבמרכז ביירות.

היום צפוי אל-חרירי להשתתף בחגיגות יום העצמאות של לבנון שייערכו בביירות. לאחר מכן הוא ייפגש עם הנשיא מישל עאון, שאמר שהתפטרותו של אל-חרירי אינה תקפה עד שיקבל אותה באופן אישי.

לקריאה נוספת:
ראש ממשלת לבנון נפגש עם מקרון; "אשוב לביירות עד יום רביעי"
נשיא לבנון תוקף את סעודיה: "הם מחזיקים בחרירי, זאת תוקפנות"
חרירי בריאיון ראשון: אשוב ללבנון בתוך ימים, אינני במעצר

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי נחת בשדה התעופה הבינלאומי בביירות, 21 בנובמבר 2017. רויטרס
אל-חרירי בנמל התעופה הבינלאומי בביירות, אמש/רויטרס

בריאיון שהעניק אל-חרירי בזמן ששהה בערב הסעודית לערוץ "אל-מוסתקבל", המזוהה עם מפלגתו בלבנון, אמר כי החלטתו להתפטר הייתה למען האינטרסים של המדינה. "התפטרותי באה כדי להעיר את תושבי לבנון ולא נגד זרמים מסוימים. "לא אתן יד למלחמה אזורית נגד לבנון", אמר בהתייחסותו לשיגור הטיל של המורדים החות'ים בתימן לעבר ריאד. בממלכה האשימו את איראן ואת חיזבאללה, בעלי ברית של המורדים, באחריות לתקיפה שאותה הגדירו "צעד מלחמתי".

אל-חרירי הודה בריאיון כי הליך התפטרותו לא היה תקין, אך נימק זאת בכך שנשקפה סכנה לחייו. הוא אמר כי עם שובו לביירות, הוא ישלים את הליך התפטרותו בהתאם לחוקה. אל-חרירי טען בנאום ההתפטרות שלו כי האווירה במדינה מזכירה את זו שקדמה להתנקשות באביו, ראש הממשלה לשעבר, ב-2005.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי נחת בשדה התעופה הבינלאומי בביירות, 21 בנובמבר 2017. רויטרס
אל-חרירי בביירות, אמש/רויטרס
ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי נחת בשדה התעופה הבינלאומי בביירות, 21 בנובמבר 2017. רויטרס
מטוסו של אל-חרירי בנמל התעופה הבינלאומי בביירות, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully