וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן תקף את חוק ההמלצות בכנסת: "לא נלחמים בשחיתות בידיים קשורות"

21.11.2017 / 13:35

פרקליט המדינה הגיע לועדת הפנים, שדנה בהצעת החוק של העומד בראשה ח"כ אמסלם, שלפיה המשטרה לא תצרף חוות דעת בסיום חקירה. "ביבי ביקש את זה?", שאל ח"כ חסון. "דבר יפה", ענה אמסלם. חזן תקף את ניצן: "אלה המדליפים הראשיים"

צלמי וואלה!NEWS

ועדת הפנים דנה היום (שלישי) ב"חוק ההמלצות", הקובע כי המשטרה לא תצרף חוות דעת בסיום חקירה אם החליטה כי יש מקום להגשת כתב אישום. זאת ברקע חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, והביקורת שלו ושל מפלגתו נגד המשטרה. בדיון משתתף פרקליט המדינה שי ניצן פרקליט המדינה - שהביע את התנגדותו לחוק - ואילו המשטרה שלחה קצין בדרגת ניצב-משנה בלבד.

יוזם ההצעה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) שעומד בראש הוועדה פתח את הדיון ואמר כי "משטרת ישראל פועלת בניגוד לחוק, התפקיד של המשטרה הוא לחקור, הפרקליטות צריכה לבחון את הראיות ותפקיד של בית המשפט לפסוק. איך חוקר יכול לתת ציונים לעצמו?".

אחרי שח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) שאל אם ראש הממשלה "ביקש ממנו את החוק הזה", השיב לו אמסלם "דבר יפה" והוציא אותו מהדיון.

ח"כ דודי אמסלם במהלך ועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא חוק ההמלצות שאוסר על המשטרה לסכם חקירה, כנסת, 21 בנובמבר 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
עוד דיון סוער בוועדת הפנים. ח"כ אמסלם, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

אמסלם הצהיר כי הוא יקיים הצבעה על הצעת החוק לקריאה ראשונה "כבר מחר" ותקף את פרקליט המדינה. "שמעתי את פרקליט המדינה אומר שצריך מאה משרות נוספות בשביל הצעת החוק הזו, כמעט צבטתי את עצמי, בשביל מאה משרות מכפישים אלפי אנשים? זה בכלל שיקול? אנחנו מדברים על זכויות אדם בסיסיות", אמר חבר הכנסת.

הוא התייחס לסעיף בחוק שמטיל עונש של שנת מאסר על מי שידליף את סיכום החקירה חרף האיסור, ואמר כי "הייתה טעות בהבנה". לדבריו, "העיתונאים יכולים להירגע, הם יוכלו לפרסם באופן חופשי. הסנקציה תהיה רק מול הפרקליטות והמשטרה". הוא הוסיף כי "אני לא מדבר על החקירה. ההדלפות יימשכו משם, אני מדבר על הסיכום שיהיה אסור להדליף את זה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פרליט המדינה עו"ד שי ניצן במהלך ועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא חוק ההמלצות שאוסר על המשטרה לסכם חקירה, כנסת, 21 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
מתנגד בתוקף להצעת החוק. ניצן בדיון בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, -

פרקליט המדינה, מצדו, אמר כי "לא רק שאני צריך לשמוע את המלצת המשטרה - זה חיוני שאני אשמע אותן". לדבריו, "המשטרה היא זו שחוקרת, שומעת עדים, אוספת מסמכים. היא יודעת מי משקר מי דובר אמת ובוחנת את כל הראיות. בלעדיה למדינה אין קיום. אני לא קוסם ואני לא בוחן לב וכליות. אנחנו נעזרים במשטרה כדי להגיע להחלטה. הצעת החוק לא תאפשר לנו את זה".

ניצן המשיך לתקוף את הצעת החוק. "הכנסת מבקשת בהצעת החוק שאנחנו נילחם בצורה המיטבית. אתם רוצים שלא נפעל בדרך המיטבית במלחמה בפשיעה במלחמה בשחיתות, אלא עם יד קשורה לאחור", אמר.

בתום הדיון, תקף ח"כ אורן חזן (הליכוד) את ניצן. "הם המדליפים הראשיים", אמר חזן בעודו מצביע עליו. "עוד לפני שהם כותבים כתב אישום, הם מדליפים אותו". אחד מחברי הכנסת נזף בו, והוא השיב: "פרקליט המדינה הוא לא אלוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully