וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר מצרים נאם בכנסת: לקבל החלטות אמיצות - כמו סאדאת

21.11.2017 / 13:19

באירוע חגיגי שנערך במשכן, לציון 40 שנה לביקורו של נשיא מצרים בישראל, קרא חאזם ח'ייראת "להשיג את השלום שכולנו רוצים, ולא להשאיר זאת לדורות הבאים". לדבריו, "אסור לפספס הזדמנות לשלום. להתמודד עם שורשי הטרור ולהכריע את הקיצוניים"

שגריר מצרים בישראל באירוע לציון 40 שנה לביקור נשיא מצרים אנואר סאדאת בכנסת 21 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
"אסור לפספס הזדמנות לשלום". השגריר המצרי במשכן, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, -

40 שנה אחרי ביקורו של נשיא מצרים אנואר סאדאת בכנסת, שגריר מצרים בישראל חאזם ח'ייראת קרא היום (שלישי) במשכן להשלים את חזונו של סאדאת לשלום אזורי ולחתור להסכם בין ישראל והפלסטינים, שיהיה מבוסס על שתי מדינות. "אסור לנו לפספס את ההזדמנות להשיג שלום. אפשר למצוא פתרון לבעיה הפלסטינית שיכולה לחיות לצד ישראל בשלום ושגשוג" , אמר חייראת באירוע חגיגי בכנסת לציון 40 שנה לביקור סאדאת, וקרא למנהיגים באזור לנהוג באותו אומץ כמו סאדאת שהגיע לביקור בירושלים. "צריך חזון כדי להתקדם מעבר למה שקרה קודם. דרושות החלטות אמיצות כדי להתגבר על העבר ועל הקיצוניים", אמר.

על רקע המאמצים של הממשל האמריקני לחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים והמאמץ המצרי לקדם פיוס פנים פלסטיני בין פתח לחמאס, חייראת אמר ש"מצרים עדיין מניפה את דגל השלום. היא פועלת למען פיוס פלסטיני כדי לקדם את השלום. מצרים לא תפסיק את המאמצים - יחד עם האמריקנים - להשיג את השלום שכולנו רוצים, ולא תשאיר את זה לדורות הבאים".

שגריר מצרים בישראל באירוע לציון 40 שנה לביקור נשיא מצרים אנואר סאדאת בכנסת 21 בנובמבר 2017. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
קרא ל"החלטות אמיצות". שגריר מצרים בכנסת, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

הוא מתח ביקורת על מדיניות הבנייה בהתנחלויות ואמר כי "צריך לשאול: האם בנייה בשטחים הכבושים נותנת תקווה לעם הפלסטיני או שזו בנייה על חשבונם של אחרים?". לדבריו, צריך ליישם את זכותם של הפלסטינים לריבונות. צריך להשקיע משאבים כדי לאפשר להם לחיות בשלום וליישם את פתרון שתי המדינות עם בירה פלסטינית בירושלים.

השגריר המצרי קשר בין שיתוף פעולה ביטחוני בתחום הטרור לבין המאמץ להשיג שלום ואמר כי "שנינו סובלים מטרור שמטיל צל ענק באזור. זה דורש שיתוף פעולה אזורי מה שהופך את המשימה להשגת שלום הרבה יותר פתוחה. עלינו להתמודד עם שורשי הטרור ולהכריע את הקיצוניים. מצרים קראה להקמת מנגנון בינלאומי למלחמה בטרור. צריך שכל השחקנים באזור יהיו חלק מהניסיון לשרש את הטרור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ושגריר מצרים בישראל באירוע לציון 40 שנה לביקור נשיא מצרים אנואר סאדאת בכנסת 21 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
גם אדלשטיין נאם באירוע החגיגי. יו"ר הכנסת ושגריר מצרים/מערכת וואלה! NEWS, -

באירוע, שפתח יום עיון מיוחד בכנסת לציון 40 שנה לביקור סאדאת, נאמו גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי וראש מרכז מורשת בגין הרצל מקוב, באירוע שבו נכח גם מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם. בהמשך היום תתקיים ישיבת מליאה מיוחדת לציון האירועים שבה ינאמו יו"ר הכנסת, ראש הממשלה וראש האופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully