וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא לבנון לחייליו: "יש להיות בכוננות מול האויב הישראלי"

הרמטכ"ל עאון קרא לכוחות להיות נחושים ליישם את החלטת מועצת הביטחון, ולשמור על הגבול הדרומי. דבריו מגיעים בזמן של משבר פנימי בארצו לאחר התפטרות חרירי והטענות בדבר השתלטות חיזבאללה על המדינה

צילום: רויטרס

מפקד צבא לבנון ג'וזף עאון קרא היום (שלישי) ל"מוכנות מלאה" בגבול הדרום מול "האיומים של האויב הישראלי ושל פעולותיו". הרמטכ"ל כתב בחשבון הטוויטר שלו כי על החיילים להיות נחושים עוד יותר כדי "ליישם כהלכה" את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, שהתקבלה בתום מלחמת לבנון השנייה.

צבא לבנון אחראי על שמירת הגבול במסגרת ההחלטה, אולם בישראל טוענים כי חיזבאללה הוא זה ששולט בדרום לבנון ובעצם גם על הצבא. "המצב הפוליטי יוצא הדופן בלבנון, שעדיין נמשך, דורש מכם להפגין את רמת המוכנות והכוננות הגבוהה ביותר", צוטט עאון בחשבון הטוויטר הרשמי של צבא לבנון, בהכרה חריגה באפשרות של עימות עם ישראל.

לקריאה נוספת בנושא
נסראללה: לא שולחים נשק למדינות ערב - אלא רק לפלסטינים

ראש ממשלת לבנון אל-חרירי ומפקד הצבא ג'וזף עאון בסיור באזור הגבול עם סוריה, אוגוסט 2017. AP
משבר חריף במדינה. חרירי והרמטכ"ל בגבול סוריה, בחודש אוגוסט/AP

דבריו של הרמטכ"ל הלבנוני מגיעים בזמן שארצו סובלת ממשבר פנימי חריף, בעקבות התפטרותו של ראש הממשלה סעד אל-חרירי בתחילת החודש. אל-חרירי, שהודיע על כך מערב הסעודית, אמר כי חיזבאללה ואיראן פוגעות ביציבות האזור.

בחיזבאללה דחו זאת, ואמרו כי אל-חרירי אולץ לפרוש. מזכ"ל הארגון השיעי חסן נסראללה אמר לאחר ההתפטרות של ראש הממשלה הסוני כי ערב הסעודית הסונית ביקשה מישראל לפתוח במלחמה נגד לבנון. אתמול הוא אמר כי כלי הנשק של ארגונו הם אמצעי ההרתעה הטוב ביותר נגד ישראל.

ערב הסעודית ומדינות המפרץ טוענות כי חיזבאללה השתלט על לבנון בחסות איראן. בפסגת הליגה הערבית בראשון הוגדר חיזבאללה ארגון טרור ושרי החוץ הבטיחו להיאבק בבחישתה של איראן בענייניהן הפנימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully