וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור בוהק או חלל חשוך? אנשים שמתו וחזרו לחיים מספרים על החוויה

23.11.2017 / 8:47

אנשים שעברו חוויות של "כמעט מוות" שיתפו את מה שחשו באותם רגעים. אחד בטוח שהגיע לגן עדן, אחרת סיפרה על תחושת בדידות בלתי נסבלת ואדם נוסף תיאר רוגע אדיר. אל תחמיצו את הסיפורים המרתקים

הרצאה על חיים אחרי המוות/Dr OZ

אחת השאלות שמטרידות את האנושות משחר ההיסטוריה היא: מה קורה לנו אחרי שאנחנו מתים? ובכן, על פי עדות שמסר אדם ל"קרן המחקר לחוויות של כמעט מוות", יכול להיות שגן העדן הוא אמיתי לחלוטין ושלשם אנו נשלחים בבוא הזמן. האיש סיפר כי בילדותו נפגע על ידי מכונית, וכאשר הפרמדיקים הגיעו אליו הוא היה במצב של מוות קליני והם נאלצו לבצע בו החייאה. לדבריו, הוא זוכר כיצד הרגיש כאשר היה מת וטען כי הגיע לגן העדן לפני שנשלח חזרה לכדור הארץ.

האדם, שקורא לעצמו באתר הקרן "George J", אמר: "ראיתי את הפרמדיקים מעלי בוחנים את מצבי. הם היו בפאניקה כי חשבו שכבר מתתי. מלמעלה, ראיתי כיצד הם חותכים את הבגדים שלי. הרוח שלי עזבה את גופי וטיילה לגן עדן, או מקום אחר בו נאמר לי שעוד לא הגיע זמני ושעלי לחזור ולעשות משהו חשוב. חזרתי למטה בחוסר רצון, בזמן שנסעתי באמבולנס והרגשתי כאב אדיר בכל גופי. בכיתי וצעקתי כשהגענו לבית החולים".

עוד בנושא
מצמרר: רופאים תיעדו פעילות מוחית כעשר דקות אחרי המוות

עליית נשמות לשמיים. ShutterStock
אז יש גן עדן?/ShutterStock

למרות שהוא משוכנע כנראה בדבריו, מדענים רבים אומרים שמדובר בתופעה שכיחה של פעילות מוחית ברגעים של מוות קליני והיא כמובן לא מוכיחה כי גן העדן קיים. לעומתם יש חוקרים שמקדישים את חייהם לחקר החיים שלאחר המוות. "אנשים מתארים מצב של אור מזמין, חמים וזוהר שמושך אותם אליו", אמר דוקטור פאם פארניה, מומחה בתחום, "הם מתארים שהם רואים את קרובי המשפחה המתים שלהם ולעיתים קרובות מספרים שלא רצו לחזור לחיים. כל כך נוח להם שזה כמו מגנט שמושך אותם".

"הרבה אנשים מתארים תחושה של התנתקות מעצמם וצפייה ברופאים ובאחיות מטפלים בהם מלמעלה", הוסיף, "הם שומעים הכל וזוכרים את כל השיחות שהתנהלו לידם. היום, המוות לא חייב להיחקר רק באמצעים של פילוסופיה או דת, אלא גם דרך טכנולוגיה".

אישה נוספת, בשם קיארה סנט קלרה, תיארה תחושות מעט שונות - בדידות בלתי נסבלת לאחר שליבה הפסיק לפעום למשך שתי דקות. הם קיבלה טיפול במכות חשמל ונכנסה לתרדמת במשך יומיים. "הרגשתי יותר לבד משאפשר לתאר", סיפרה, "זו תחושה שנותרה תקועה במוחי למעלה מעשור. הייתי בחלל חשוך וריק בו כוח הכבידה לא היה קיים. קראתי לחברים ולבני משפחה שכבר מתו והופתעתי שאף אחד לא הגיע לנחם אותי".

עוד באותו נושא

יש חיים אחרי המוות? האיש שמת פעמיים מגלה

לכתבה המלאה
פרמדיק מבצע החייאה. ShutterStock
רבים מתנתקים מגופם ורואים מלמעלה כיצד מטפלים בהם/ShutterStock

גם לוסיה אריגוצ'י, שכמעט מתה בתאונת רכיבה על סוסים, שיתפה: "הלב שלי כמעט נדם שלוש פעמים, ממש הרגשתי את זה. בכל פעם הרגשתי את עצמי עולה מעל גופי, מתנתקת ממנו ונמשכת לעבר האור. חשבתי לעצמי שאין ממה לפחד ושאם אנשים היו יודעים איך זה מרגיש, הם היו הרבה פחות מפחדים מהמוות".

צפו בד"ר פארניה מספר על מה שקורה אחרי שמתים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully