וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בהודו: משרד ההגנה ביטל עסקת ענק עם חברת רפאל

גורם בממשלה אמר כי ההחלטה נבעה מרצון לחזק את תכנית פיתוח הטילים של התעשיות המקומיות. במסגרת העסקה המוערכת בכחצי מיליארד דולרים הייתה האורה הודו לרכוש אלפי טילים נגד טנקים. רפאל: "לא ידוע לנו על שינוי בהחלטה"

טיל נגד טנקים מסוג ספייק בייצור רפאל. מתוך אתר רפאל, אתר רשמי
טיל מסוג "ספייק"/אתר רשמי, מתוך אתר רפאל

משרד ההגנה של הודו ביטל את עסקת הענק עם חברת רפאל לרכישת אלפי טילים מונחים נגד טנקים מסוג "ספייק" – כך דיווחו היום (שני) כלי תקשורת הודיים. העסקה נחתמה בשנה שעברה והיא מוערכת בכחצי מיליארד דולרים. לדברי גורם בממשלת הודו, משרד ההגנה החליט לבטל את העסקה בשל רצונו לחזק את תכנית פיתוח הטילים המקומית.

לדברי גורם בהודו המעורה בפרטי העסקה, רפאל התחייבה לפתוח מפעל מקומי להרכבת הטילים, זאת, כדי לספק עבודה בהודו. אלא שלחץ גדול מצד תעשיות ביטחוניות מקומיות ושל משרד ההגנה הובילו לבסוף לביטול העסקה, לדברי הגורם, לטובת קידום התעשיות המקומיות.

בצבא ההודי מותחים ביקורת על ההחלטה, בשל העובדה שייקח זמן רב להתחמש בטילים מייצור עצמי ובגלל שהטילים של חברת רפאל כבר הוכיחו את יעילותם.

חייל יורה טיל נגד טנקים מסוג ספייק בייצור רפאל. מתוך אתר רפאל, אתר רשמי
הטיל מסוגל להינעל על מטרתו עוד לפני השיגור/אתר רשמי, מתוך אתר רפאל

המגעים לקיום העסקה החלו כבר ב-2014, אז דחתה הודו הצעה מתחרה מחברת לוקהיד מרטין האמריקנית לרכוש את טילי "ג'אוולין" נגד טנקים והעדיפה לחתום על העסקה עם רפאל הישראלית. הודו הייתה אמורה לרכוש לפחות 8,000 טילים ויותר מ-300 משגרים בעסקה ששוויה 525 מיליון דולרים. ה"ספייק" הוא טיל מסוג "שגר ושכח" הנישא על ידי כוחות חיל רגלים ומסוגל להינעל על מטרתו עוד לפני השיגור.

מחברת רפאל נמסר כי "לא ידוע לנו באופן רשמי על כל שינוי בהחלטה. מערכת טילי ה'ספייק', הנמצאת בשימוש בכ-26 מדינות, נבחרה בהודו לאחר תהליך ארוך ומתמשך, שבמסגרתו נבחנה המערכת ועמדה בהצלחה יתרה מול מגוון רחב של תרחישים. לאחר סיום המשא ומתן אף הקמנו, יחד עם חברת קליאני וחברת BDL, תשתית ייצור, והחל תהליך העברת ידע וייצור כחלק מתנאי make in India. רפאל ממשיכה בשלב זה לפעול כרגיל על פי התכנית".


אמיר בוחבוט השתתף בהכנת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully