וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי מילואים נתקלו באטימות: "איבדת תעודה? סע לרמת גן"

רומן רייב

20.11.2017 / 14:46

לוחמי מילואים סיפרו לוואלה! NEWS על הקשיים שבהם נתקלו, לאחר אובדן או גניבה של תעודת המילואים, שמזכה אותם בהטבות על שירותם. "אמרו לי שאני חייב להגיע לרמת גן, פיזית. מה יעשה לוחם מאילת?". בעקבות פניית וואלה! NEWS, דובר צה"ל מסר: "עמלים על פתרון מקוון בהקדם"

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
בעקבות פניית וואלה! NEWS, המענה יוסדר. מילואימניקים באימון/דובר צה"ל

משרתי מילואים נקראים פעם אחר פעם להתייצב בבסיסים ובפעילויות מבצעיות שונות, ואולם, לוחמי מילואים שאיבדו את תעודת משרת המילואים שלהם - נדרשים להגיע פיזית לבסיס השלישות ברמת גן, מבלי להתחשב בעיר מגוריהם, כדי להנפיק את התעודה שבאמצעותה הם זכאים להטבות למשרתים.

י', לוחם בחטיבת הצנחנים שתעודת המילואים נגנבה יחד עם תכולת ארנקו, נתקל במוקש הביורוקרטי כשפנה לאתר המילואים של אגף כוח האדם בצה"ל, וביקש לקבל תעודה חדשה. בתגובה, הפנו אותו באכ"א ליחידה שבה הוא משובץ - שם הסבירו כי הם אינם מטפלים במקרי אובדן תעודות מילואים. "במקרה שלי, אפילו לא איבדתי את התעודה, היא נגנבה לי", הסביר י'. לדבריו, "הם אמרו לי שאני צריך להישפט ביחידה שלי, ואז לנסוע לבסיס השלישות ברמת גן. וזה לא משנה בכלל איפה אני גר".

"מה יעשו לוחמים מאילת וקריית שמונה?"

ראוי להדגיש כי לאחר מלחמת לבנון השנייה נעשו תמורות במערך הלוגיסטי בצה"ל, ששיפר את הנגישות לחיילים ולמשרתי המילואים בדרכי יצירת קשר ישירה ומיידית. ואולם, במקרה של גניבה ואובדן תעודת מילואים, המענה נותר מיושן.

"צה"ל יודע להתנהל ישירות במיילים ובדואר רשום, איך קורה שב-2017 אני צריך להגיע פיזית כדי לקבל תעודה שמגיעה לי, על סמך שירות התנדבותי? במקרה שלי, אני תושב המרכז, אבל מה אמורים לעשות לוחמים מקריית שמונה ואילת?", אמר י'. לדבריו, כעת הוא נאלץ להמתין לפעם הבאה שיזומן למילואים, על מנת להישפט ביחידה - ורק לאחר מכן, יוכל לגשת לבסיס השלישות ברמת גן ולקבל את התעודה החדשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דווקא הם נתקלו באטימות. מילואימניקים בדרום/מערכת וואלה!, צילום מסך

א', מילואימניק פעיל מיחידה מוצנחת מובחרת, נתקל גם הוא באטימות כשביקש להנפיק תעודה חדשה. "קצין השלישות ביחידה שלי סיפר לי שבעבר הוא נהג לבדוק את הנושא עם הלוחמים, והיה נוסע לבסיס השלישות ברמת גן בעצמו, כדי להנפיק למי שצריך", סיפר א'. לדבריו, כיום הנוהל אינו מונהג ביחידתו, וגם הוא נדרש לגשת פיזית עד לבסיס ברמת גן.

בעקבות פניית וואלה! NEWS, מדובר צה"ל נמסר כי "בימים אלו עמלים בצה"ל על פתרון אלטרנטיבי, שבו חיילי המילואים יוכלו לשלוח בצורה מקוונת את האישורים, ובכך תמנע הגעתם לנקודות ההנפקה. לטובת החלפת התעודה נדרש אישור על השמדה של תעודה קודמת, אובדן או גניבה. בהתאם לכך נדרשת הגעה פיזית למספר נקודות בארץ הנמצאות בבסיסים שונים בפיקודים, אשר בתיאום מראש ניתן להנפיק בהן את התעודה".

לפניות לכתב - roman.raiv@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully