וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודן זימבבואה הודח ממפלגתו: "אם לא יתפטר - ההמון יעשה את שלו"

19.11.2017 / 15:23

מפלגת השלטון החליטה בכינוס חירום על סילוק מוגאבה והציבה לו אולטימטום עד מחר, אחרת יתחיל הליך הדחה מהנשיאות. אשתו גרייס, שנחשבה ליורשת אפשרית, תעמוד לדין. "הזמן שלו הולך ואוזל"

צילום: רויטרס

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה הודח היום (ראשון) מהנהגת מפלגת השלטון, לקראת הדחתו הסופית של מנהיג המדינה ב-37 השנים האחרונות בעקבות ההפיכה הצבאית. הוא יוחלף על ידי אמרסון מננגגוואה, סגנו לשעבר שפוטר על ידו בתחילת החודש. לרודן, המוחזק במתחמו בבירה במעצר בית מאז השבוע שעבר, ניתן אולטימטום עד מחר בצהריים להתפטר – ולא יתחיל הליך הדחה.

בכינוס של מפלגת השלטון ZANU-PF, הוחלט גם להדיח מהמפלגה את אשתו של הנשיא, גרייס מוגאבה, שנחשבה ליורשת אפשרית שלו לפני התהפוכות הפוליטיות במדינה הדרום אפריקנית. עוד נמסר מהמפלגה שגרייס מוגאבה ועוד כמה בכירים יועמדו לדין.

לפני כינוס החירום של המפלגה, אמר מנהיג ותיקי מלחמת העצמאות, כריס מוצוונגווה כי זמנו של השליט בן ה-93 הולך ואוזל וכי עליו לעזוב את המדינה כל עוד הוא יכול. "הוא מנסה להתמקח על עזיבה מכובת", אמר הבכיר. עוד הוא איים לקרוא להפגנות רחוב אם מוגאבה יסרב לעזוב, ואמר לכתבים: "נביא את ההמון והוא יעשה את ענייניו".

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה בהופעה פומבית ראשונה מפרוץ המשבר והקריאות להדחתו. רויטרס, רויטרס
סוף דרכו. מוגאבה בטקס סיום באוניברסיטה בהרארה, שישי/רויטרס, רויטרס

במראות שעד לפני שבוע היו בלתי נתפסים, 200 צירי המפלגה שהתכנסו בבירה הרארה פרצו בקריאות שמחה לאחר הדחת מוגאבה, שהתמיכה בו התפוגגה מאז השתלט הצבא על השלטון לפני ארבעה ימים. "הנשיא הלך, יחי הנשיא החדש", צעק מוצוונגוואה, שהוביל קמפיין להדחת מוגאבה בשנה וחצי האחרונה, לאחר ההחלטה.

מננגגוואה, שהיה ראש שירותי הביטחון ומכונה ה"קרוקודיל", צפוי לרשת את מוגאבה כנשיא הממשלה הזמנית, שתתמקד בשיקום הכלכלה ההרוסה ובכינון יחסים מחודשים עם הקהילה הבינלאומית.

אתמול יצאו מאות אלפי תושבים לרחובות הבירה, כשהם חוגגים את הפלתו של הרודן, ששלט בזימבבואה מאז עצמאותה מבריטניה ב-1980. הקריסה המהירה של משטרו עשויה להכות גלים ברחבי אפריקה, שם שורת מנהיגים ותיקים עומדים בפני לחץ לפרוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully