וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות תפצה בעשרות מיליונים קרובי הרוגים בפיגוע מ-2001

המחוזי בירושלים הטיל עונש פיצויים בסך 62 מיליון שקל על הרשות ועל ששת המחבלים שירו לעבר כלי רכב בכביש 433 והרגו שלושה מנוסעיו, בהם הורים לשתי תינוקות ששרדו. אביהם של שניים מהנרצחים: "סגירת מעגל"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בביקור בירדן. רויטרס
הרשות סיפקה את כלי הנשק. אבו מאזן/רויטרס

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי על הרשות הפלסטינית ועל מבצעי פיגוע מלפני 16 שנה לפצות בני משפחה ונפגעים בסך 62 מיליון שקל. ההחלטה, שניתנה ביום שישי, היא המשך להחלטה שנמסרה לפני שלוש שנים, ולפיה נקבע כי הרשות אחראית לפיגוע בשל אספקת הנשק לחוליה. כ-40% מכלל הפיצויים ישולמו על ידיה, והיתר על ידי המחבלים.

הפיגוע אירע בתחילת האינתיפאדה השנייה, אז כלי רכב עם שישה פלסטינים נצמד לכלי רכב בכביש 443 ואחד מנוסעי הרכב פתח באש לעברו. שלושה מנוסעי הרכב - יניב בן שלום, שרון בן שלום ודורון סוורי נהרגו – נהרגו, ושתי תינוקות שהיו ברכב, אפרת בן שלום ושחר בן שלום, ניצלו אחרי שאמם הגנה עליהם בגופה ונורתה בגבה. שתי הילדות גודלו מאז על ידי אחות אמם ובעלה, אודליה משה בן שלום ועצמון משה.

עוד בוואלה! NEWS
עוכב לבדיקה בידי המשטרה והתלונן למח"ש: "כיוונו עליי ועל אשתי נשק"
השרים צפויים לאשר: סמכויותיו של מבקר המדינה יצומצמו

השופטים כתבו כי "בפסק הדין נפרסה התמונה המלאה של הנזקים הפיזיים והנפשיים של כל קרובי המשפחה כולל ההורים של הנרצחים. נוגעים ללב היו מכתביהן של היתומות לאורך כל השנים ביום השנה לרצח הוריהן". עם זאת, נדחתה טענת התובעים כי הפיצויים צריכים להיות בסך מאות מיליוני דולרים, בדומה לפסיקות בתי המשפט בארצות הברית, בשל ההבדלים בחקיקה בתחום פיצויי הנזיקין.

ציון סוורי, אביהם של דורון ושל שרון, אמר לוואלה!NEWS כי "זוהי סגירת מעגל". לדבריו, "הטיעון שלנו שהרשות הפלסטינית תמכה,מימנה את המחבלים ואשמה ברצח, הוכח. בית המשפט קיבל את הטיעון שלנו ואני שמח על כך. הנכדות שלי נמצאות כרגע במסע לפולין, אבל אני בטוח שיקבלו את ההודעה הן יתרגשו מאוד".

(עדכון ראשון: 10:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully