וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר המכשול: המשנה ליועמ"ש אישרה את החוק לסגירת עסקים בשבת

18.11.2017 / 22:15

פרסום ראשון: עו"ד דינה זילבר אישרה את הצעת החוק הממשלתית של שר הפנים דרעי, שנועדה למנוע פתיחת עסקים בשבת או בימי מנוחה אלא אם זו נדרשת "לצרכים חיוניים" לדעתו. חרף זאת, לא תתקיים הצבעה על כך מחר בוועדת השרים ברקע משבר העבודות ברכבת

אריה דרעי בכנס סגור של מפלגת ש"ס: "אגורה אחת לא הלכה למקורבים". באדיבות איתי גדסי, רדיו קול חי, עריכה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
ביקש להעביר הסמכות לידיו. דרעי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות איתי גדסי, רדיו קול חי, עריכה: שניר דבוש

משרד היועץ המשפטי לממשלה אישר את הצעת החוק שיזם שר הפנים דרעי במטרה למנוע פתיחת עסקים בשבת, אך נתניהו ביקש שלא להניחה על סדר היום של ועדת השרים לחקיקה שתתכנס מחר - כך נודע לוואלה! NEWS. המשנה ליועץ המשפטי עו"ד דינה זילבר אישרה ביום חמישי את הצעת החוק הממשלתית של השר דרעי שנועדה למנוע פתיחת עסקים בשבת או בימי מנוחה אלא אם זו נדרשת "לצרכים חיוניים" לדעתו. בכך נסללה הדרך לאישור החוק בתקופה הקרובה.

בנוסף לכך, קובעת הצעת החוק של דרעי כי חוקי עזר בעניין פתיחת עסקים בשבת לא יפורסמו ברשומות אלא אם שר הפנים ייתן לכך את הסכמתו. זילבר העבירה חוות דעת משפטית על ההצעה, לפיה "אין כל מניעה משפטית" לעלותה להצבעה. זאת, לאחר שהשר דרעי הסכים לרכך את הנוסח ולהסיר ממנו סעיף שקשור באישור חוקי עזר אך לא לפתיחת עסקים בשבת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה ירושלים 7 בנובמבר 2017. רויטרס
הבטיח לליצמן שעובדים יהודים לא יועסקו בשבת. נתניהו/רויטרס

חרף הסכמתה של זילבר, הצעת החוק לא הונחה על סדר היום של וועדת השרים לחקיקה שתתקיים מחר, בשל דרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - שחשש כי אחרי שנכנע לשר יעקב ליצמן בנושא עבודות הרכבת בשבת האחרונה יצטייר כמי שנכנע שוב למפלגות החרדיות. בש"ס הבינו כי לא תתקיים הצבעה כפי שסיכמו בסוף השבוע בעל פה עם הליכוד וזעמו על הוראת נתניהו, אולם ההצעה לא צפויה לעלות מחר להצבעה.

אתמול איים שר הבריאות יעקב ליצמן, חבר סיעת יהדות התורה, להתפטר אם יתבצעו במהלך שבת עבודות של חברת "רכבת ישראל" בטענה שמדובר ב"פגיעה חמורה במסורת ישראל ובערך קדושת השבת". ליצמן מחה על "הפיכת יום השבת ליום השיפוצים הלאומי של רכבת ישראל", בשל עבודות תשתית במסילה המחברת את באר שבע ודימונה. בעקבות האיום שר העבודה והרווחה חיים כץ ונתניהו סיכמו עם ליצמן כי בעבודות במהלך השבת יועסקו עובדים לא יהודים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully