וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה זועמת: ארדואן הוגדר "אויב" במהלך תרגיל של נאט"ו

17.11.2017 / 16:09

אנקרה החליטה להסיג את חייליה המשתתפים באימון של הברית בנורבגיה, לאחר שכרזה שתיארה את האויבים המדומים כללה את נשיא טורקיה. מזכ"ל נאט"ו התנצל: "זאת פעולה של אדם בודד, טורקיה היא בעלת ברית חשובה"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

טורקיה תסיג את כוחותיה מתרגיל של נאט"ו בנורבגיה, אחרי ששמו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן נכלל ברשימת האויבים בכרזה שפירטה על התרגיל. בעקבות התקרית, מזכ"ל הברית ינס סטולטנברג הביע היום (שישי) את התנצלותו בפני אנקרה.

לטורקיה יש את הצבא השני בגודלו בנאט"ו, והיא גובלת בסוריה, בעיראק ובאיראן, כך שיש לה חשיבות אסטרטגית לברית. עם זאת, היחסים בין הצדדים התדרדרו עם התרחקותה של טורקיה מהמערב ומהאיחוד האירופי בשנים האחרונות.

ארדואן אמר כי הכרזה, שבה הופיע שמו בצד אחד ותמונתו של מייסד טורקיה כמאל אטאטורק בצד השני, נפרסה במהלך התרגיל בנורבגיה. בעקבות זאת, הרמטכ"ל והשר לענייני האיחוד האירופי החליטו שלא להשתתף בתרגיל.

"אני מתנצל על הפגיעה שנגרמה", אמר מזכ"ל נאט"ו מרכז האימונים בסטבנגר, נורבגיה. "התקרית הזו היא תוצאה של פעולות של אדם מסוים ולא משקפות את העמדות של נאט"ו", מסר בהצהרה כתובה.

לדבריו, אותו אזרח נורבגי שמועסק על ידי אוסלו ולא על ידי הברית, סולק מידית מהתרגיל. הוא הוסיף כי ההחלטה אם לנקוט נגדו פעולות משמעתיות תלויה ברשויות הנורבגיות. "טורקיה היא בעלת ברית חשובה של נאט"ו, ויש לה תרומה חשובה לביטחון הברית", הוסיף.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בביקור בסרביה. רויטרס
זועם על הברית. ארדואן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully