וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה חודשי מאסר לנהג שדרס ילדה למוות - ונתפס ללא רישיון

16.11.2017 / 21:15

אסעד שיבלי הורשע בנהיגה בזמן שלילה בחודש אוגוסט, לאחר שעם השלמת מאסרו בגין הריגת הילדה טל זינו לפני כעשור נשלל רישיונו ל-12 שנה. סנגורו: "השופטת חרגה מהענישה הנהוגה בעבירה כזאת"

צילום: חיים שפיר, עריכה: תום זואילי

בית המשפט לתעבורה בנצרת גזר היום (חמישי) עשרה חודשי מאסר בפועל על אסעד שיבלי, תושב היישוב שיבלי שבגליל התחתון בן 30, בגין נהיגה ללא רישיון בתוקף. שיבלי הורשע בשנת 2007 בדריסתה למוות של הילדה טל זינו, בת תשע, בכפר תבור ביום הכיפורים באותה שנה. הוא נידון לתשע שנות מאסר והשתחרר בחודש פברואר 2015. לאחר שחרורו נפסל רישיון הנהיגה שלו למשך 12 שנים. על אף זאת, בחודש אוגוסט האחרון נתפס שיבלי כשהוא נוהג ללא רישיון ביישובו.

השופטת יסמין כתילי-מני גזרה על שיבלי בנוסף עונש של שמונה חודשי מאסר על תנאי ושלוש שנות פסילת רישיון, בנוסף לעונש הפסילה שכבר קיבל. סנגוריו של שיבלי טענו לעונש מאסר שיחפוף לתקופת מעצרו, מיום העבירה ועד היום, אולם השופטת קבעה כי יש להתחשב בחומרת העבירות שביצע. עוד ציינה כי שיבלי ריצה עונש משמעותי על העבירות הקודמות, הודה בעבירה הנוכחית והסכים למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. לצד זאת הזכירה השופטת את מעורבותו של שיבלי ב"אירוע אכזרי שהסתיים בהריגת ילדה" שבו הורשע בעבירות של נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בקלות ראש ובהפקרה.

אסעד שיבלי שהורשע בהריגת טל זינו בשנת 2007 נתפס נוהג ללא רשיון והובא להארכת מעצר. צילום: חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
השופטת התייחסה בפסיקתה לדריסתה למוות של זינו. שיבלי/מערכת וואלה! NEWS, צילום: חיים שפיר

בתקרית שבה דרס למוות שיבלי את זינו בשנת 2007 הוא רכב על טרקטורון בכפר תבור יחד עם חברו אחמד שיבלי שהיה אז בן 21. לאחר הדריסה נמלט שיבלי מהמקום. חברו נידון לשלוש שנות מאסר. בית המשפט קבע כי השניים נהגו בצורה אלימה ומתריסה במטרה "לחולל במקום מהומות, בהכירם את נוהגי יום הכיפורים ולסכן במקום את המשתמשים בכביש". זאת, כשנסעו במהירות גבוהה, תוך נסיעה על שני הגלגלים האחוריים, ברעש מחריד, ואף סטו לעבר קהל אנשים שהתרכז ליד בית הכנסת ביישוב. כמה אנשים הצליחו להימלט, אך זינו לא הספיקה ונפגעה מהטרקטורון.

חיה, אמה של הילדה, מובילה בשנה האחרונה פעילויות משותפות לכפר תבור ולשיבלי, לקירוב ולפיוס בין שני הישובים השכנים. בשיחה עם וואלה! NEWS אמרה כי "למרות שטחנות הצדק טוחנות לאט, הן בהחלט עובדות. עם זאת, אני בדעה שמגיע לו עונש כבד יותר. הרי מדובר באדם שמועד לפורענות. בתי נהרגה והוא לא למד את הלקח? כשהוא ישתחרר ממאסרו הוא יחזור להוות סכנה. לא הספיק לו מאסר של תשע שנים? הוא ממשיך להתפרע וזו שאלה של זמן שיפגע באדם נוסף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

עו"ד ארצי ארגוב, סנגורו של שיבלי, אמר כי בכוונתו לערער על חומרת העונש. לדבריו, "השופטת חרגה מרמת הענישה הנהוגה בעבירה כזאת. הוא היה אמור לקבל עונש נמוך יותר, אבל כל הזמן זוכרים לו את העבירה שעשה לפני עשר שנים ולא את העבירה הנוכחית. הוא הודה בעבירה, הביע את צערו והבין את חומרת המעשה שעשה".

מסע אופניים בין כפר תבור לשיבלי בהובלת אמה של טל זינו שנדרסה למוות ב-2007. מערכת וואלה! NEWS
אמה יזמה מסע אופניים משותף עם תושבי שיבלי. טל זינו/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully