וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה חודשים לאחר תאונת המנוף: גשר הולכי הרגל בבני ברק נפתח

16.11.2017 / 5:20

צוותי הפועלים של "נתיבי ישראל" פעלו במהלך הלילה לשיקום הגשר, והניחו קורה במשקל 70 טון במקום זו שקרסה באוגוסט בתאונה הקטלנית שבה נהרג נהג משאית. "סוף סוף הדרך תהיה נוחה יותר", אמר תושב גבעת שמואל הלומד בבני ברק

צלמים זמניים מורשים

צוותי פועלים של חברת "נתיבי ישראל" השלימו הלילה (חמישי) את עבודות השיקום של גשר רמת אלחנן, מעבר הולכי הרגל המחבר בין גבעת שמואל לבני ברק מעל לכביש 4. בחודש אוגוסט האחרון הושבת הגשר לאחר שמשאית מנוף התנגשה בו. נהג המשאית אליחי טדרי, תושב חולון בן 58, נמחץ למוות לאחר שהגשר קרס על רכבו. מחקירת התאונה עלה כי המשאית שבה נהג טדרי נסעה בנתיב האמצעי, כך שמנופה פגע במרכז הגשר. כתוצאה מכך, קרסה קורה בגשר בשלמותה על המשאית.

הלילה, בפעילות הנדסית רגישה ובמרוץ נגד הזמן, הושבה קורה במשקל 70 טון לגשר במקום זו שקרסה לפני שלושה חודשים. בסיום התהליך המורכב נפתח הגשר לתנועת הולכי רגל והכביש תחתיו לתנועת מכוניות. יהודה נתנאל, סמנכ"ל אחזקה ותפעול בחברת תשתיות התחבורה הלאומית, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי זמן העבודה על הפרויקט המורכב התקצר מחצי שנה לשלושה חודשים בלבד. זאת, לדבריו, "בזכות עבודה של לילות כימים בהם גורמי המקצוע עמלו למען רווחת תושבי האזור ושאר משתמשי הדרך". נתנאל ביקש להוסיף קריאה לציבור הנהגים ואמר כי "חייכם שלכם וחיי הסובבים אתכם נמצאים אצלכם בידיים - נהגו בזהירות".

עבודות שיקום גשר רמת אלחנן בבני ברק מעל כביש 4, 16 בנובמבר 2017. נתיבי ישראל, מערכת וואלה!
צוותי הפועלים בזירת העבודות, הלילה/מערכת וואלה!, נתיבי ישראל

מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ הגדיר את הפרויקט הרגיש כהצלחה ואמר כי "הגשר החדש בטוח הרבה מהגשר הישן". לדבריו, הקורה החדשה שהותקנה בגשר יציבה יותר מהקודמת וכן הורכבו מחברים ייעודיים מפלדה על מנת לחזקו. לדבריו, בעוד שנתיים יוחלף הגשר הקיים בגשר חדש שיהיה גבוה, חזק ועמיד יותר. זאת, כחלק מתכנית של משרד התחבורה המקודמת בימים אלה בהשקעה של כ-300 מיליון שקל לשדרוג תשתיות התחבורה בקטע שבין גבעת שמואל לצומת גהה בכביש 4.

העובדה שהכביש הסואן באזור העבודות נסגר לתנועה לא מנעה מעשרות סקרנים להגיע בשעות הקטנות של הלילה לצפות בפועלים בעת עבודתם. במקום אף התפתחה תגרה בין שוטרי משמר הגבול שהגיעו לאבטח את האזור וכמה סקרנים שחדרו לשטח העבודות. שמוליק מנדל, שמתגורר בגבעת שמואל סיפר לוואלה! NEWS בהתרגשות כי חיכה במשך שלושה חודשים לגשר החדש. "אני לומד בבני ברק ולאחר התאונה נזקקנו לשני אוטובוסים כדי לעבור מצד לצד", הוסיף. "סוף סוף הדרך ללימודים וחזרה תהיה נוחה יותר, כבר חשבנו שהרגע הזה לא יגיע".

מנדל סיפר עוד כי במהלך התקופה נאלץ להסתכן בחייו ולא פעם חצה את הנתיבים הסואנים בריצה בין עשרות כלי רכב, רק כי לא רצה להתמהמה בנסיעות באוטובוס. חיים אברהם, תושב בני ברק שהגיע לצפות בעבודות, לא הוריד את המצלמה שלו לאורך כל הזמן ששהה במקום. "זו היסטוריה קטנה לגבעת שמואל", אמר. "לחשוב שהגשר המקומי נבנה אי שם בשנות ה-70, ותוך פחות משנה מתרחשת התאונה הנוראה ומשקמים את הגשר, זה מרגש". בשעה 4:00 נפתחה מחדש התנועה בכביש ארבע, ועשרות מכוניות חלפו מתחת לגשר המחודש וצפרו צפירת "ברוכים הבאים".

עוד באותו נושא

גשר קרס על משאית בכביש 4; הנהג נמחץ למוות

לכתבה המלאה
עבודות שיקום גשר רמת אלחנן בבני ברק מעל כביש 4, 16 בנובמבר 2017. נתיבי ישראל, מערכת וואלה!
הגשר במבט ממעוף הרחפן/מערכת וואלה!, נתיבי ישראל
עבודות שיקום גשר רמת אלחנן בבני ברק מעל כביש 4, 16 בנובמבר 2017. נתיבי ישראל, מערכת וואלה!
הקורה מונחת בגשר. בני ברק, הלילה/מערכת וואלה!, נתיבי ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully