וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עימות בין הליכוד לבית היהודי: חוק ההמלצות עבר לוועדת הפנים

15.11.2017 / 19:24

מליאת הכנסת אישרה להעביר את החוק שיאסור על המשטרה לפרסם סיכומי חקירה מוועדת החוקה לוועדה שבידי ח"כ דודי אמסלם, לאחר שהושגו הבנות עם הבית היהודי. ח"כ פולקמן: "החוק לא יהיה פרסונלי ולא רטרואקטיבי"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

מליאת הכנסת הצביעה הערב (רביעי) בתום דיון ממושך על העברת הצעת "חוק ההמלצות", האוסר על המשטרה לסכם חקירה בסיומה, מוועדת החוקה לוועדת הפנים שבראשה עומד ח"כ דודי אמסלם מהליכוד. במהלך הדיון הצהיר יו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן כי "החוק לא יהיה פרסונלי ולא רטרואקטיבי".

ההצעה אושרה אחרי שבמהלך היממה האחרונה הגיע הליכוד להסכמות עם סיעות הבית היהודי וכולנו לפיהן ההצעה תעבור לועדת הפנים. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הביע ביקורת על כך שההצעה עברה לוועדת הפנים: "שאף אחד לא יתפלא אם תבוא עתירה לבג"ץ כשהכללים מופרים ברגל גסה".

ביום רביעי שעבר אישרה מליאת הכנסת את הצעת החוק בקריאה טרומית, בכפוף לסיכום שהיא תקודם בהסכמתם של שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן. אחרי אישורה, ההצעה הועברה מיד לוועדת החוקה, שבראשה עומד ח"כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי, בניגוד לרצון הליכוד. בעקבות כך, כינס ח"כ יואב קיש (הליכוד) את ועדת הכנסת וביקש לקיים את ההצבעה מחדש, כך שההצעה תועבר לוועדת הפנים. הוועדה אישרה את העברת ההצעה, אך אז נדרשה הצבעה במליאה - שאושרה הערב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שקד וביטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שני הייתה אמורה לעלות להצבעה במליאה ההצעה להעביר את החוק לוועדת הפנים, אך זו נדחתה להיום בעקבות כך שבבית היהודי איימו לא להשתתף בהצבעה ובכך להפיל אותה. בשיחות שקיימה יו"ר הסיעה ח"כ שולי מועלם-רפאלי עם יו"ר הקואליציה דוד ביטן לא הושגו הסכמות.

בבית היהודי הביעו חשש כי אם ההצעה תעבור לדיונים בוועדת הפנים, ח"כ אמסלם לא יאפשר שינויים מהותיים בה, כפי שדרשו שקד וארדן. בליכוד התעקשו על כך שהוועדה של אמסלם תנהל את הדיונים כדי ששאר שותפות הקואליציה לא יתקעו אותה בוועדה אחרת. ביום שני האחרון ביטן זעם על השרה שקד ובשיחת טלפון עמה בנושא אמר: "מה יש לכם? כבר אי אפשר לעבוד בצורה נורמלית?".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) מסר בתגובה: "הקשר של ועדת הפנים לחוק ההמלצות הוא יו"ר הוועדה אמסלם שרוצה להעביר את החוק של אמסלם. הצעד הבא הוא העברת סמכויות הנשיא ריבלין, שמרגיז את הקואליציה, לדוד ביטן, יו"ר הקואליציה".

(עדכון ראשון: 10:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully