וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי נפגש בריאד עם מנהיג הנוצרים בלבנון: "אשוב עוד יומיים"

14.11.2017 / 15:46

ראש הממשלה המתפטר נועד עם הפטריארך המרוני בשארה א-ראעי, שהגיע לביקור היסטורי בממלכה הסונית השמרנית. הוא דחה שוב את הטענות שהוא מוחזק על ידי הרשויות והבטיח לחזור. "אני תומך בסיבות התפטרות", אמר מנהיג הנוצרים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ראש ממשלת לבנון המתפטר סעד אל-חרירי נפגש היום (שלישי) עם הפטריארך הלבנוני בשארה א-ראעי, שהגיע לביקור היסטורי לערב הסעודית, שם שוהה הפוליטיקאי הסוני הבכיר מאז הודיע על פרישתו בהחלטה דרמטית. "אשוב בעוד יומיים", כתב אל-חרירי בחשבון הטוויטר שלו, והודה ל"מארחיו" בריאד.

לפי גורמים בביירות, אל-חרירי אולץ לפרוש כחלק מניסיונה של ריאד להפעיל לחץ על איראן וחיזבאללה. בממלכה הכחישו זאת, ואמרו כי הוא אדם חופשי. א-ראעי אמר כי הוא תומך בסיבות שהביאו להתפטרותו של אל-חרירי. האחרון נימק זאת במעורבות האיראנית בלבנון ובהשפעת טהראן על חיזבאללה.

בריאיון שהעניק שלשום מריאד, הכחיש אל-חרירי כי הוא אינו חופשי והבטיח לשוב ללבנון בתוך כמה ימים - אולם הוא נראה לחוץ ואיש מסתורי עם שלט תועד מולו בזמן הריאיון.

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן עם ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי שהודיע על התפטרותו בביקור בריאד, 4 בנובמבר 2017. אי-פי, AP
הודה למארחיו. אל-חרירי ויורש העצר הסעודי בריאד/AP, אי-פי

זהו ביקור חריג של איש דת לא מוסלמי בממלכה השמרנית, האוסרת על בני דתות אחרות לקיים את מנהגיהן אך טוענת כי היא רוצה להיפתח יותר לעולם. מנהיג הנוצרים המארונים בלבנון נפגש עם המלך סלמאן ועם בנו, יורש העצר מוחמד. האחרון מקדם רפורמות כלכליות נרחבות והבטיח להקל על האיסורים הרבים בחברה השמרנית.

א-ראעי הוא הפטריארך השני שמבקר בממלכה הסונית, אחרי ביקור דומה ב-1975. ביקורו היה מתוכנן לפני המשבר בלבנון והוא אמר כי ההזמנה ניתנה לו עוד ב-2013.

(עדכון ראשון: 12:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully