וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר ניסה לעקוף את הרווחה – ולשלוט בחוק קצבאות הנכים

13.11.2017 / 11:23

פרסום ראשון: משרד האוצר ביקש להעביר הצעת מחליטים לממשלה, ולפיה השליטה על החוק וגיבוש התקציב לו יהיו תחת אגף התקציבים. המהלך סוכל על ידי שר הרווחה כץ, שפנה בעניין לשר כחלון וליו"ר הקואליציה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניב מעוז

משרד האוצר ביקש להעביר הצעת מחליטים לממשלה, ובמסגרתה תזכיר החוק לתיקון קצבאות הנכים יובא על ידי האוצר בנוסף להקמת שלוש ועדות חדשות לבחינת הנושא – כך נודע לוואלה! NEWS. משמעות העברת הצעת המחליטים היא בפועל עקיפה של שר הרווחה חיים כץ, כך שהשליטה על החוק וגיבוש התקציב לו יהיו תחת אגף התקציבים. ההצעה הוגשה למזכירות הממשלה והמהלך סוכל על ידי השר כץ, שפנה בעניין לשר האוצר וליו"ר הקואליציה.

בהצעת המחליטים, שתוכנה הגיע לידי וואלה! NEWS, ביקשו באוצר להקים שלוש ועדות חדשות שיבחנו שוב את מתן הקצבאות לנכים. זאת, למרות שורה של ועדות שכבר הוקמו על ידי שר האוצר משה כחלון שמינה את פרופ' ירון זליכה וראש הממשלה בנימין נתניהו שמינה פרופ' אבי שמחון לבחינת מצבם של הנכים וצרכיהם.

חיים כץ שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב – תל אביב. ניב אהרונסון
השר כץ/ניב אהרונסון

הצעת המחליטים מגיעה בעיתוי תמוה, מאחר שבחודשיים האחרונים עמל השר כץ על הצעת חוק ממשלתית יחד עם ממלא מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי רמי גרואר ואנשי המקצוע במוסד, אשר אמורה להתפרסם בימים אלו.

השר כץ הוסמך בחודש שעבר על ידי ראש הממשלה להגיש את הצעת החוק הזאת, לאחר שהגיעו נציגי הנכים עם נציגי הממשלה בתיווך ההסתדרות להסכמות על מתווה חדש שתקציבו נאמד בסכום של 4.2 מיליארד שקל. מדובר במתווה שלישי, לאחר שהוקמו שתי ועדות בין משרדיות שנועדו לבחון את העלאת קצבאות הנכים: הראשונה בראשות זליכה, והשנייה בראשות שמחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
הקים את הוועדה בראשות זליכה בעבר. השר כחלון/ערן גילווארג

בהצעת המחליטים שהכין אגף התקציבים באוצר, נכתב כי הצוות הראשון יהיה צוות בין משרדי לגיבוש תוכניות לשילוב אנשים בעלי מוגבלויות, השני יהיה ועדה בין משרדית לבחינת הסכם הניידות – והאחרון יעסוק בהתאמת מבחני אי הכשירות להשתכר. לפי הצעת המחליטים, הצוות האחרון יגיש את מסקנותיו לראש הממשלה ושר האוצר לא יאוחר מ-1 בנובמבר 2018.

ארגון "נכה, לא חצי בן אדם" מסר כי הוא מתנגד להשתלטות משרד האוצר באמצעות הגשת הצעת מחליטים מכיוון ש"עמדותיו של מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד באשר להעלאת קצבאות הנכות ידועות ומוכרות לנו מהסכם ה-300 מיליון שקלים לפני שנה". בארגון הודיעו כי הם רוצים לשמור על מסגרת ההסכם ומייסדיו כפי שהיו ערב חתימת ההסכם ביום הכיפורים. "עם זאת, נברך על כל הגדלה תקציבית נוספת לשיפור ההסכם", הוסיפו.

ממשרד האוצר לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully