וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים ללימודים: ארגון המורים הודיע על השהיית העיצומים

13.11.2017 / 0:12

הארגון הודיע כי היום הלימודים יתקיימו כסדרם, זאת לאחר שהושגה התקדמות במשא ומתן על שכר המורים מול משרד האוצר. ההודעה על השהיית הצעדים באה לאחר שאתמול קיים הארגון שביתת אזהרה בבתי הספר העל יסודיים ברחבי הארץ

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

ארגון המורים העל יסודיים הודיע אמש (ראשון) כי הוא משהה את העיצומים עליהם הכריז בעקבות התקדמות המשא ומתן עם האוצר, וכי היום יתקיימו הלימודים בבתי הספר כסדרם. הודעת הארגון באה לאחר שביתת אזהרה שהתקיימה אתמול בבתי הספר העל-יסודיים במחאה על כך שלא נרשמה התקדמות במשא ומתן על שכרם.

ביום רביעי הכריז יו"ר הארגון רן ארז על סכסוך עבודה במסיבת עיתונאים שכינס. לטענתו, זה תקופה ארוכה שארגון המורים דן עם משרד האוצר בהעלאת שכר המורים, אך האוצר מתבצר בעמדתו. לטענת ארז, המשרד הציע למורים מתחילים שכר קבוע של 8,000 שקל בחודש – אולם, העלאת שכרם של הוותיקים תהיה רק בתוספת של 60 שקלים בחודש. כך, בפועל, התוספת למורים המתחילים תהיה על חשבון הוותיקים.

עוד בוואלה! NEWS:
מתחילת השנה: 12 שוטרים נחקרו בחשד לתקיפת מפגינים חרדים
השרים אישרו: גם מפלגות ללא בחירות מקדימות יקבלו מימון פריימריז
מעון ללא ריבון: תיק שרה-שירה מעיד על לקחי העבר שלא נלמדו

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
הלימודים יתקיימו היום כסדרם/שרון בוקוב

המשא ומתן על הסכם חדש החל בחודש ינואר השנה. במסיבת העיתונאים שהתקיימה לפני השביתה אמר ארז כי "ניסינו בקמפיין חיובי להעביר את המסר לאנשי הממשלה עד כמה החינוך הוא חשוב, אבל כעת לאחר שהבנו שמתעלמים מאתנו, אנחנו נתחיל בעיצומים ושביתות. נאמר לנו על ידי הממונה על השכר שאם הם יתנו לנו הם צריכים לתת העלאה גם להסתדרות המורים ולכן הם מסרבים. אנחנו לא יכולים להשלים עם זה ולקבל את זה".

לדבריו, באוצר קיבלו את הדרישה להעלות את שכר המורים המתחילים ל-8,000 שקל, אבל למורים ותיקים הם הציעו 60 שקל. "זוהי מלכודת דבש, כי את השיפוע של קידום בוותק הם רוצים להפחית", הוסיף ארז. "הם רוצים לממן את המורים החדשים על חשבון המורים הוותיקים". יש לציין כי ההסכמה על שכר של 8,000 שקל בין האוצר לארגון המורים היא על העלאה בשלוש פעימות במשך שנתיים.

(עדכון ראשון: 20:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully