וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: שלושה נפצעו מדריסה בדרום המדינה; הרקע נבדק

על פי דיווחים, נהג הרכב הפוגע, בן 28, התנגש בהולכי רגל ליד בית ספר תיכון בעיר בלנייה שליד טולוז. המשטרה הודיעה כי עצרה את החשוד בדריסה. בין הפצועים תלמידים אזרחי סין

פיגוע דריסה בלבלואה-פרה, פריז, צרפת 9/8/17. רויטרס
זירת פיגוע בפריז בחודש אוגוסט/רויטרס

שלושה בני אדם נפצעו היום (שישי) באירוע דריסה בבלנייה שבדרום צרפת. על פי דיווחים, הדריסה אירעה בסמוך לבית ספר תיכון בעיר, הסמוכה לטולוז. נהג הרכב הפוגע, בן 28, נעצר על ידי כוחות המשטרה המקומיים.

שניים משלושה הפצועים הם תלמידים אזרחי סין, שמצבם מוגדר קשה. עוד דווח כי הנהג לא היה ברשימת החשודים בטרור, אך היה מוכר למשטרה בשל עבירות אחרות.

בשבוע שעבר נהרגו שמונה בני אדם בפיגוע דריסה בניו יורק שבארצות הברית, ועוד 11 בני אדם נפצעוץ המחבל, סייפולו סייפוב בן ה-29, שהגיע למדינה ב-2010 מאוזבקיסטן ושהה בפלורידה, שעט עם משאית שכורה לעבר מסלול אופניים ונורה בידי שוטר כשיצא מכלי הרכב אחרי שהתנגש באוטובוס תלמידים.

לפי הרשויות, הוא פעל לבדו ולא ידוע על שום שיוך ארגוני שלו. עם זאת, חוקרי הפיגוע גילו פתקים ליד המשאית שבה השתמש המחבל, ובהם הערות בכתב יד בערבית שמצביעות על נאמנות לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). יומיים לאחר הדריסה קיבל הארגון אחריות לפיגוע.

הפיגוע אירע לא הרחק ממרכז הסחר העולמי, היכן שעמדו מגדלי התאומים עד למתקפת 11 בספטמבר לפני 16 שנה. היה זה הפיגוע הקטלני ביותר בניו יורק מאז.

(עדכון ראשון: 18:27)

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully